Stockholm

2017-10-16 / 21:01:16

Hörrni vilka dagar som passerar! Mycket i kalendern och roliga grejer som händer. Men jag har några inlägg att hinna ikapp, så här kommer ett:
 
Tänk vad mysigt det är att ha en planerad helg i stora staden? Få umgåsa lite med familj och gå på evenemang. Det uppskattas så mycket.
Denna helg befann jag och min moder oss hos min broder Tobbe med familj i Stockholm. Vill dock säga att vi även önskade att någon hade uppfunnit kloning. Då min kära pappa Jörgen vann Årets Serviceperson i Strömsunds Kommun, sjukt häftigt och så roligt att han blivit så uppskattad efter alla år på Konsum. Känner mig jättestolt och så glad över att han fick det och all uppskattning som kommit till hans kännedom. <3
 
Denna resa var tyvärr bokad sedan december förra året, annars hade vi nog befunnit oss i Strömsund denna helg. Men jag måste även tillägga att helgen blev magisk. Fredagskvällen spenderades hos brorsan med familjen Camilla, Viggo och Loke. Äntligen fick jag se hur dom bor och ha en mysig kväll med hela högen. Fina Camilla hade tom virkat en tékopp?? Till mig! Så oväntat roligt, bild kommer på detta, fick ett pepparkaksmått till form av en katt oxå. Jättegulligt!
 
Lördagen spenderades genom att umgåsas en hel del, tills det var dags för oss att checka in på hotellet Clarion Stockholm. Väldigt fräscht hotell med vatten som porlade inomhus. Trevligt.
 
 
MAT är bra att ha innan man ska få avnjuta en musikal. Vi gick till Koh Phangan, jag, bror och mor och åt helt underbart god thaimat. Min innehöll scampi och nudlar, riktigt gatt. Rekommenderar detta. Dock var det mycket ljud och ljus som blinkade hejvilt..förmycket för min smak. Men maten gjorde allt värt, riktigt gott!
 
Därefter for vi till Globen och såg bästa CATS!
 
 
Vilken show!! Jag älskar ju musikaler och teater av alla dess slag. Dras så lätt med i känslor osv som utspelar sig. Det som utmärkte Cats var: Kostymer och masker, dansen och rörelserna samt musiken såklart. Jättebra låtar, däremot blev jag lite förvånad av att den endast bestod av låtar? Trodde det skulle vara någon form av text emellan. Så jag hade lite svårt att hänga med i storyn måste jag säga.. Men ja gillade det hur som helst väldigt mycket och skulle rekommendera människor att gå dit om man gillar musikaler. <3
 
Efter en natt på Clarion och gooood frukost...
 
 
... så tog vi tåget hem igen.
 
Vilken fantastiskt bra helg! Så glad och tacksam för den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0