Musiktips!

2017-09-13 / 12:10:00

Det finns en artist som jag håller lite extra om i familjehjärtat. En artist som jag förknippar med mina bröder och med snö faktiskt. Vi spelade oftast denna skiva när det var snö på backen och närmare jul. En gång frågade jag Tobbe "Men det är väl en julskiva?" Han skakade på huvudet och undrade hur jag fått för mig det. "En julig morgon sjunger dom ju?" En klassisk felhörning. En juli morgon, sjöng dom visst.
Det visade sig även på Tobbes 30 årsfest att jag och mina bröder kunde alla texter på alla låtar på deras album. En trevlig och mysig stund hade vi där minsann med allsång.
 
Därför vill jag nu presentera käraste Sinn Fenn och deras album Usling.
 
 
Sinn Fenn med Caj Karlsson i spetsen, har en ganska glad ton på deras låtar, lite mot folkmusik hållet. Men deras texter är helt fantastiska, ofta djupa och eftertänksamma. Lyssna gärna på låten "Vi är lyckliga ändå" och lyssna på texten, den är så sann på så många sätt. Överlag är hela skivan grymt bra, rekommenderas varmt från mig och säkerligen från mina bröder med. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0