Pengabålet

2017-09-03 / 10:47:53

Att spendera pengar på shopping av diverse olika saker hör inte till en av mina favoritsysslor. Men det händer ju att man hittar ett och annat guldkorn.
 
Lite ledsen i ögat blir jag dock varje gång jag måste dra mitt kort, pengarna radas upp på led medvetna om sitt förfall. De ska brännas. Brännas på bål. Där framför mig står bödeln, hånflinandes "Det blir 300 kr". Stigandes upp på de staplade träpinnarna, trycks kortet in i kortläsaren, några sista ord? "Du måste pila ner och trycka på den gröna knappen". Glåporden haglas mot de fastbundna pengarna som sitt öde har tryckts ner i kortläsaren. Godkänt köp. "Du kan dra ut kortet" Bödeln kastar sin fackla på träpinnarna som genast fattar eld. Så brinner stålarna upp i intet. Utbytta och glömda. "Vill du ha en påse?" Röken yr upp i skyn. Sakta går vi ur affären. Sakta går vi bort från bålet, aldrig ska vi titta tillbaka på vad som skett.
 
Hur som haver. Det blev några köp. 
 
 
Titta på denna godbit! Här ovan! 49:90 på Coop. Vilket klipp för en snygg klocka!
 
 
 
Snipp snapp slut så var detta pengabål slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0