PÅSK

2018-04-04 / 17:30:00

Älskade påsk! Nu är den visserligen över, men den har varit helt fantastisk. Påsk är nog en av mina favorithögtider tror jag? En riktig familjehögtid men utan massa förväntningar osv. Den tar ingen energi, den bara ger, ungefär?
Det bästa med påsken måste helt klart vara vårvintern. Denna femte årstid som vi kan njuta av, medan snön och isen fortfarande bär våra kroppar så steker solen våra huvuden. Kärlek i årstidsform.
 
 
Älskar dessa strumpbyxor! Det är ju verkligen inte min färg detta, men i jakt på kläder till HUMAN, där jag skulle hitta något senapsgult så blev dessa inköpta. Som ni vet blev de inte en del av mina outfit, men jag sparade dem till något lämpligt tillfälle ändå, å här kom det! Skärtorsdagsoutfiten. Jag som aldrig trodde jag skulle bära den färgen? Men det passade verkligen bra.
Köpt på Indiska :)
 
Förresten några dagar innan påsk så var jag, Alex, Lilly och Ella med i inofficiella Äggrullar SM på Hemmakväll! Haha fina Vicky som chefar där tipsade oss om denna fantastiska tävling. Lilly och Ella tog sig vidare till final tom. Diplom och medalj inkasserades med glädje.
 
 
Men därefter tog jag min kvast och flög till Strömsund för några dagars välbehövlig påskledighet. Shit pommes vad jag behövde få bara vara.. efter att ha haft fullt upp i några månader.
 
Här möttes jag av båda brödernas familjer och päronen såklart. Långfredagen förgylldes där med av massa pulkaåkning i Granhäcksbacken. Lika roligt för stora som små.
 
 
Fantastiskt väder! Solen visade sig från sin bästa sida dessa dagar vill jag lova.
Efter en lika fin kväll drog vi oss ut på Klövsjön på Påskafton.
 
Magiskt fint! Vi hann t.o.m ha en liten påsk-fisketävling, där alla barnen faktiskt fick fisk. Hur roligt är inte det? Bästa sjön för att bli frälst i pimpelfiske vill jag nästan lova. Många abborrar blev det och prisutdelning av godisägg.
 
En annan liten filur som var på hugget var Jorm. Fina lilla gosedjurshund.
 
 
Men det här med att få ett bra kort på ett djur.. haha det tar sina försök.
 
 
Tills det blir helt perfekt.
 
Varma mackor utomhus, det skulle kunna vara kärlek i matform nästan. Något nytt som vi provade iår var dock att grilla våfflor över eld. Riktigt gott blev även det, får ta och rekommendera detta.
 
 
Därefter begav vi oss hemåt. Jag tog och lånade Malins skidor och åkte över sjön. Riktig livsnjutning.
 
Goda middagar och påsktårtor blev det också, tyvärr utan fotobevis... men jag lovar att även dessa fick smaklökarna att dansa tango. Malin testade dessutom att göra en ny drink, med lime, råsocker, vodka, Ginger Joes, mynta och något mer tror jag.. riktigt god!
 
 
Fantastiskt mycket snö fanns dessutom i Ström. Jag minns faktiskt inte när vi hade så mycket där sist.. tror päronen pratade något om 80-talet, en annan var ju inte född under den perioden så det blir svårt att komma ihåg då ^^
Men att jag skulle kunna ligga på garagetaket och sola i vårvintern utan vidare besvär trodde jag verkligen inte att jag skulle kunna göra. Men joohoo då! Titta bara:
 
 
 
Det känns som att jag överanvänder ordet fin.. men det är svårt att beskriva den här påsken på annat sätt. Den var helt enkelt väldigt fin. God mat, punsch i oboy, stora snöhögar, aioli, solsken, vinkväll, bröder, svägerskor, föräldrar, brorsbarn och hundgos. Tänk va? Mycket som man hinner med under en helg. 
 
Men nu är vi tillbaka till allvaret och vardagen. Känner mig faktiskt peppad? Har mycket att stå i under april med Ungdoms Festivalen för teaterungdomarna. Men det känns ändå mer hanterbart efter att få andats in lite frisk jämtländsluft igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0