Dan före dan före dan för dan

2018-12-18 / 19:16:00

Är det bara jag som inte har någon julkänsla?
Den är liksom bortblåst. Är det svårare att få julkänsla när man inte är barn längre? Eller när man inte har barn runt sig? Hade jag haft mer julkänsla om jag hade TOKPYNTAT läggan? Eller är det bara det att jag liksom inte har landat? Jag kanske mediterar för lite?
 
Mja jag tror svaret ligger i det sistnämnda. Julen har liksom inte fått tagit plats i sinnet ännu. Men när jag åker hem så brukar den minsann få sprida ut sig i kroppen ordentligt. Längtar över att få dofta på en riktig jultall. Det finns inget som luktar jul så mycket som kåda från en tall.
 
Hur som haver så har det ändå blivit några julaktiviteter.
Besökt julmarknaden på Norra berget med Shielo tex.
 
Vi köpte julfika utan socker och vetemjöl. Inte så tokigt faktiskt!
Dessutom käkade vi kolbullar. MMMMH! Älska kolbullar.
 
Julfika på jobbet blev det också minsann och dessutom julbord på Norra berget. Så himla gattigt!
 
Julbord är dock överskattade.
Om jag skulle gjort ett eget julbord så skulle det bli utan kallskurna köttiga saker, förutom skinkan. Därefter blir det nog en hel del lax, skaldjur och ägg. Omelett med svamp och kanske en hel del pajer? Massa pajer och små fyllda smörgåsar kanske? Så där plockmatigt? Goda sallader, vegetariska saker, frukt... Mmh.. gatt!
 
Mitt framtida julbord kommer nog bli åt det hållet iaf. Helt klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0