Gårdagens rep

2018-02-15 / 12:30:00

Jag måste få berätta om gårdagen, den var så bra!
Vi repade inför föreställningen HUMAN som vanligt och i slutet av repet tog vi oss an en ny koreografi som var så fruktansvärt känslomässig. Jag brukar ha lätt för att beskriva känslor men jag har lite svårt för det i denna scen, den var väldigt speciell.
 
Har ni varit med det någon gång när ni blir total fokuserade och helt känslomässigt inkastade i en vägg? Det skjutsraketer inombords samtidigt som en storm virvlar upp i ett skrik. Ni blir känslomässigt berörda till den grad att ni måste få uppleva det igen och igen och igen?
 
Kanske har ni upplevt det när ni gått på teater, kanske när ni ser en film?
Jag har ganska många sådana ögonblick, men en av dom var när jag såg slutet av "Titanic", en annan när jag såg "Ever After" när Drew Barrymore skriker i frustration, en annan när jag såg esteterna på gymnasiet spela upp föreställningen "Rent", en annan när jag såg föreställningen "Häxor" för ett år sedan.
 
Förstår ni vad jag menar?
Man blir berörd inombords likt en tickande bomb. Pulsen går upp och du är helt fokuserad på vad som händer. Ni kanske t.o.m varit med om att någon utifrån stör i ett sådant ögonblick? Jag skrek högt när tv4 bestämde sig för att lägga en reklampause precis i det ögonblicket i "Ever After".
 
Igår kände jag det.
Just därför vill jag också återigen trycka på att ni bör se denna föreställning.
Ni kommer inte ångra er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0