Midsommar

2018-07-02 / 21:15:28

Torsdagsmorgonen började med ögonmigrän. Det händer inte ofta som tur är, men hualigen vad jobbigt det är. Som en bakfylla? Yrsel, huvudvärk och nedsatt syn... Kollegan misstänkte att det kanske var pga stress inför kommande tågresa och kanske hade hon rätt i det. Som tur var så gick den sakta men säkert över och min första tågresa kunde ta sin början.
 
Trodde ett tag att jag begått ett misstag som bokat tur och retur med två tågbyten. Men det visade sig faktiskt vara rätt smart, resan blev uppdelad i två timmars etapper vilket gjorde det lite lättare. Så plötsligt befann man sig där, på Sottern med en hel hög med vänner och nya bekantskaper. Så grymt härligt!
 
Midsommarafton dagen därpå blev jättefin! Vi började med en frukost ute i solskenet och fortsatte med matfix och tältuppsättning. Jag hade tidigare nämligen bestämt mig för att sova i tält, vilket skulle visa sig var väldigt kallt första natten, men natten därpå var det kanon!
 
 
 
 
Midsommarlunch, det är ju för trevligt! Gattans!
Därefter blev det femkamp!
 
Vi körde: Spika ner en spik på så få slag som möjligt, kasta gummistövel mellan benen baklänges, skjuta pilbåge (min bästa gren må ja säga, otippat), kasta ärtpåse i hål och norsk julafton (dvs springa till en pinne, snurra fem varv och springa tillbaka). Hör och häpna! Men det blev oavgjort mellan tjejerna och killarna, så sjukt! Det blev därför en avgörande gren med luftgevärsskytte där grabbzen vann med en hårsmån. ;) 
 
 
Lördag!
Denna dag blev det mest chill, jag hade fixat en tipsrunda och musikquiz. Men annars avnjöt vi sjuuuukt goda hemmagjorda hamburgare och hade det allmänt gött.
 
 
Så avslutades en grymt fin helg med härliga vänner.
Tusen tack för den Mich, Nicole, Kevin, Alma, Axel, Frida, Emil och Martin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0