Soliga dagar

2018-07-12 / 12:51:04

Men alltså hörrni vilken värme? Så himla härligt. Dock ska jag erkänna att jag oftast sitter i skuggan. Det blir liksom perfekt värme där och jag slipper bli så där kokande varm att man inte vet vart man ska ta vägen. Det bästa av två världar.
Just nu njuter jag mest av lite böcker jag tog med mig på min resa. Köpte en kokbok, två träningsböcken (haha alltså man kan väl läsa sig till motivation?), en roman och en livet-bok (typ carpe diem). Bra blandning?
 
 
Jag har dock inte varit så bra på att planera den här semestern. Mina dagar ser typ ut så här:
  • Vakna
  • Käka 1:a frukosten
  • Läser
  • Käkar 2.a frukosten
  • Hittar på något - tex matlagning eller hänga med fölk.
  • Käkar middag
  • Läser
  • Sover
Men det är rätt skönt? Det är verkligen inte alla veckor man kan leva så här. Så när man väl kan så är det ju grymt härligt! :D
 
 
Här om dagen gjorde jag ovan rätt.
Det är sötpotatis med hasselnötter, bladspenat, kikärtor och mozzarella.
Rätten är från Simon Skölds kokbok "Mat för latmaskar". Ugnssteka sötpotatisar med chili flakes och salt. Därefter tillsatte man resten (inte bladspenaten dock), körde en sväng till i ugnen och ut kom denna rätt.
Det blev rätt gott? Helt okej!
5/10
 
Så fortsätter semestern i lugnets tecken en stund till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0