Ung Teaterfestival - Eftertexten

2018-05-01 / 18:00:25

It's over.
Teatern.
Totalt.
Freakkn.
Over.
 
Men vilken resa hörrni?
Allt började i oktober, jag träffade min grupp, lärde känna 22 unika ungdomar samt Annakarin som jag senare skulle sitta många timmar med och skriva manus med. Jag gnuggade minnesknölarna för att komma på teaterövningar som kändes relevanta som vi sedan satte ihop med Annakarins övningar. Därefter höll vi igång gruppen varje torsdag till mars då vi även började helgrepa inför föreställningarna. Många timmar på Espresso House blev det för att tillslut färdigställa "Hälsohemmet Västeråsen", men den blev tillslut klar.
 
Vi repade och repade och repade. Satte ljus och valde musik. Tillslut blev det en föreställning!

 
Premiären gick jättebra och belönades med blommor och blader :D
 
 
Både ljus och ljud var en ganska spännande värld att kliva in i. Annakarin skötte ljuset och såg till att det blev effektljus när vi ville ha det osv. Jag skötte ljudet och hade två knappar att hålla koll på, plus datorn förstås. Allt gick faktiskt riktigt bra och det var roligt att för första gången sitta bakom spakarna istället för att vara på scen.
 
Jag blir faktiskt lite osäker på vad jag gillar bäst? Jag tycker om att ha koll och kontroll över saker och ting, vilket gjorde mig tillfreds bakom detta ljudbord. Samtidigt är det något speciellt att gå in i en karaktär och spela upp saker framför publik. Båda är helt klart trevliga sysselsättningar!
 
 
Därefter gjorde vi fem föreställningar till efter premiären och alla gick riktigt bra!
Så stolt över ungdomarna och oss själva som kämpat på och klarat av allt detta.
 
 
Måste även få nämna lördagens ungdomsfest anordnad av Festikommittén. Så himla påhittigt! Temat var Mamma Mia, som dom framförde olika låtar ur och spexade lite kring. Så himla roligt och festligt och kreativt! Vi ledare spexade också i form av Eric och DDs regi, där dom berättade om "Leddjuret" och dess olika betéenden. Påhittigt deluxe!
 
 
Efter städning och sådant jox i söndags var det dags att säga hej då till alla och lägga teatern på hyllan för ett tag. Jag känner i kropp och huve att det behövs återhämtning nu efter många dagar av fokus. Men jag kommer säkerligen sakna detta med.
 
Vill avsluta dessa eftertexter med att tacka alla runt teaterlivet!
Fasen va bra vi gjorde det? Heja oss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0