En blick tillbaka och en framåt

2013-01-01 / 13:03:00

2012, ett sådant år.
Detta inlägg är därför ämnat att ta upp det som varit men även slänga en blick framåt för att se vad 2013 har att erbjuda.
 
2012
Jag började tappa mig på blod detta år. Tyvärr blev första tappningen nästan plågsam, men ett par fina vinglas fick jag med mig hem iaf.
 
Efter att jag och Veronica fått vår B-uppsats godkänd (vilken lättnad!) började jag min 10 veckors praktik på reklambyrån PoP Kommunikation. Det blev några lärorika veckor.
 
VDn Håkan såg till att jag fick en kopia av den berömda Konsumåttan, designad och signerad av hans egen far Paul Persson. Mäktigt stolt och glad blev jag för denna present som nu hänger ovanför min säng.
 
Mitt arbete som funktionär för Sundsvall Dragons fortsatte.
 
My hade födelsedagskalas på Ågläntan med musikquiz, mycket trevligt!
 
Jag och min mor for till Södra Berget och såg på Galenskaparna, riktigt roligt!
 
Våren kom och jag fick en brorson den 1 mars,
lilla Lucas kom nämligen till världen. :D
 
Måttligt stolt sprang jag Vårruset på 5 km och stannade inte en enda gång (viktigt att poängtera).
 
Avslutningsfestligheter med Dragonsgänget! Gokart, laserdoom och fotbollsstimulator, sjukt roligt. Det blev verkligen inte sämre att få bli utsedd till Årets Rockie. :D
 
Loreen vann Eurovision song contest och vi dansade loss och åt pizza.
 
Jag och Frida tog rekord i att bada tidigast! 27 maj, en riktigt solig, varm och tentaångestfylld dag.
 
Min sommar spenderades i Strömsund.
 
Här fick jag cykla häcken av mig för att komma i tid. Stämpelklockan var inte alltid min bästa vän under dessa månader. Men det var riktigt kul att få jobba med härliga kollegor och jo, chefen var trevlig han med ;)
 
For med Sandra till Köpenhamn, gick på tivoli, åt god mat och såg The Cardigans!

Dundermarknaden, här såg vi på E-type och umgicks som aldrig förr, alla vänner och jag.
 
Jag och mamma for till Döda fallet och såg på revy, alltid lika bra!
 
Två gånger åkte jag till Svallet. En av dessa var på Konsertfesten, efter en härlig förfest såg vi Kent och Bryan Adams. En riktigt mysigt regnig kväll.
 
Frida och Robert kockarnas kockar, gjorde så sjukt god mat att det vattnas i munnen när jag tänker på det.
 
Tillbaka i Ström hade jag, Sandra och Emma myskväll med goda drinkar och sommartårta.
 
Dop för Lucas, ett utmärkt tillfälle att äta lite för mycket smörgåstårta.
 
Jag och pappa for upp till fjälls (enligt tradition) fiskade och åt gott.
 
Tillbaka i Svallet för femte terminens början. Frida slog rekord i bakverk och ställde till med tårtkalas när hon firade sin tjugoförsta födelsedag.
 
Min födelsedag firades i Stockholm med päronen och bror.
 
Här såg vi på Wallmans, shoppade lite och åt massa gott.

Köpte nya glassisar.
 
Såg min första Timråmatch med massa fina vänner.
 
Halloween 2012, Katt 2.0.
 
C-uppsatsen började skrivas.
 
Julfest med Committ.
 
Jag och Mich såg Sabaton och Raubtier på Stadshuset. (Y)
 
Bakade sjukt mycket julklappar. ^^
 
Åkte pulka vid Sidsjön.
 
Pyntade tallen till ett mästerverk.
 
 
Ett super fint år har det varit som innehållit många fler trevliga händelser!
Nyårsaftonen firades dessutom med en vinst i Chicago och massa doppande i fonduegrytan. Men som skrivet, så måste man ju även blicka framåt.
Vad händer under nästa år?
 
2013
Ett år fyllt av möjligheter. Min studievår kommer kantas av slutspurten på C-uppsatsen och fyra självvalda kurser (Strategisk kommunikation C1 och C2, Varumärkets kommunikativa roll samt Retorik).
Ett stycke examen tas sedan i slutet av våren.

Men sen då?

Viktiga frågor som söker svar:
- Vart ska jag jobba?
- Vart ska jag bo?
- Ska jag söka fler kurser?
Spännande är bara förnamnet till 2013, som jag hoppas blir ett år fyllt med svar på livets gåtor.
 
Något jag vet som kommer hända är:
  • Jag kommer bli blondare (i håret alltså) ^^
  • Jag har en bror som fyller jämnt.
  • Jag har även två päron som råkar fylla en jämn siffra som dock inte matchar deras själsålder.
  • Mitt nyårslöfte "Ska inte äta spagetti och köttfärssås på en månad" ska hållas.
 
Gott nytt år till er alla!
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0