Phu!

2013-09-19 / 23:57:11

Vilka veckor hörrni!
Orden "fullt upp" har aldrig varit så sanna som nu.
Men nollningsveckorna är över nu, vilket innebär liite mindre jobb iaf.
Missförstå mig rätt, det har varit skit kul men slitsamt.
 
Trött men nöjd tjej, 05:00.
 
Jag kan därför inte förklara med ord hur roligt det känns att få åka hem till Ström.
Det blir en kort sväng, men jag är så tacksam för att jag får/har tid att göra det :')
 
Men shit vilka nya erfarenheter man får i arbetslivet hörrni! Man växer verkligen som människa på ett helt annat sätt. Jag kommer t.ex bli den mest olata person EVER efter det här jobbet. 
Kommer ni ihåg den där låten man sjöng när man var liten?

Upp upp o ner o ner, upp upp o ner o ner. Hit å dit, hit å dit å stopp.
 
Lite så känner jag mig ^^ Men det kommer nog gå bra. Min största rädsla är att misslyckas. Men vet ni vad? Det är då man växer ännu mer! Man måste våga misslyckas för att klättra två steg till.
Himlarns tur jag har stöttande personer runt mig och kungligt bra kollegor! :)
 
Lite andra bilder från nollningen:
 
Fixarmässan.
 
Snehuve. ^^
 
Rekryteringsevent med grillning.
 
En av 4 sittningar. I detta fall Mytec och Embolis.
 
Man blir inte helt normal av att jobba dag o natt. ;)
 
Roligast har nog varit att stå i baren under dessa kvällar.
Att vara bartender har faktiskt varit ett av mina önskejobb, så det är kul att man får
testa på lite olika arbeten ^^
 

Mer då?
Det börjar ta sig i läggan! Gardiner är uppsatta, disken är diskad, tvätten är tvättad osv.. Téberoendet håller i sig och humöret är på topp.
Å ni ska bah veta vad jag plågar mina kollegor med dåliga skämt ;)
 
Idag var dock en ganska stor dag! Skrev nämligen kunskapsprovet på Alkohollagen. Personen som står som VD för Kåren (slutet sällskap) måste nämligen ha avlagt ett sådant för att få fortsätta ha serveringstillståndet.. typ.
 
Å jag klarade det!! :D :D
75% rätt på alla 4 delar var kravet. Vilket jag klarade! (= Tillfälle att skryta).
Att plugga till något, vara nervös och sedan klara ett prov, är en stor egoboost!
Att man dessutom blev bjuden på té medan man kryssade i alternativen gjorde inte morgonen sämre direkt ;)
 
Men nu ser jag framemot helgen!
En helg med familjen för avslappning till max.
Ha en fin helg ni med!
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0