Veckoslut

2014-11-07 / 21:14:18

En sådan arbetsvecka som har passerat. Om jag skulle beskriva den med ett ord skulle jag säga: äggröra.
 
Ni vet, det är halvgott... man blir besviken för att den inte smakar något men samtidigt blir man mätt och kanske kanske har man druckit en god kopp té till vilket lättar upp.
 
Ungefär så har min vecka varit, upp och ned.
Men Shielo och jag började veckan riktigt bra med frukostbuffé. Fantastiskt vad den bruden har bra idéer. Himla fint. Vi gick på Charm, betalade 72 kronor och åt.
 
Jag kände mig precis som Rudolf i Sunes Jul. Hur mycket ska man behöva käka för att det skulle va värt 72 kronor? Så jäkla svårt ska de väl inte va??
Sagt och gjort, har betalas inte 72 spänn utan att det ska va värt!
 
Här kommer uträkningen (tro mig, jag var mätt tills kvällen nalkades):
 
3 frallor - 10 kr
2 skinkskivor - 3 kr
2 små melonbitar - 1 kr
3 vindruvor - 1 kr
3 småpaket smör - 6 kr
1/4 dels muffins - 3 kr
2 glas juice - 3 kr
1 té kopp - 3 kr
1 apelsinklyfta - 1 kr
 
= 31 kr + 25% i moms = 38,75 + 60% i bruttovinst = 62 kr.
 
Aaahh.. så nära men ändå så långt borta.
Magen var full och 10 kronor kvar till målet. Jädrans osis.
Men väl kämpat fortsatte veckan i sin fina bergodalbana mot helgen.
 
Å här är vi nu med facit i hand. En del av oss har haft en fantastisk vecka med löneförhöjning, älgfilé och otäppt näsa medan andra går med trasiga skor, spräckt sin nya iphones skärm och sparkat in lilltån i dörrn.
Hur som helst så är vi nu i mål med vår arbetsvecka och kan förhoppningsvis njuta av en ledig helg.
 
Det ska göra, och tro mig, den kommer vara helt äggrörsfri ;)
 
Ha dee!
//Erika
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha älskade din lilla avslutande text om "somliga...". Väldigt träffande :( :)))))

Svar: Haha åh glad ja blir eller ledsen kanske :s hehe men tack :D
Erika Olofsson

2014-11-16 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0