Hej Söndag!

2016-12-11 / 21:40:12

En söndag är ju alltid en söndag.. man känner att helgen snart är slut, att man borde effektivisera sina timmar osv. Min söndag har varit lite upp och ned måste jag säga, men höjdpunkterna har defintivt innehållit té.
 
 
Vet inte hur många tékoppar jag har druckit idag... tror det närmade sig 8 st. Så jag låter bilden tala för sig själv, då jag inte har konsumerat något annat drickbart under detta veckoslut. Vem älskar dock inte té? Denna varma dryck med en god smak som slinker ned i strupen. Mmh!
 
När jag satt här med min varma kopp. tittade jag plötsligt ut genom fönstret. Vilka satt inte där om inte den vackra Sidensvansen?
 
 
Min favoritfågel som alltid kom runt september/oktober under en dag hemma i Ström. Så här i Svallet var de väldigt sent ute må jag säga. Men så är även snön.. vart tog den vägen? Julkänsla och snö brukar ju gå hand i hand?
 
Måste säga att jag hoppas våra världsledare kommer på ett fint sätt att lösa vårt klimathot. Tills dess får vi dra vårt eget strå till stacken, genom att tex. återvinna vårt skräp. :)
 
Hur som haver, blev det även en hel del längder på Himlabadet denna söndag. Min kollega Erland sa i veckan "Erika finns det någon sport du inte har provat?" Nä sa jag, jag tror faktiskt att det är väldigt få. Men simning känns som en väldigt härlig sport/träning för tillfället. :)
 
Resten av söndagen har jag spenderat med att slå in julklappar och se på julfilmer. Mysigt blev det.. tända ljus, mörkret som stilla tog över ljuset ute, små söta lampor och ljusstakar inomhus och ögon som vilar på olika julfilmer.
 
En julig söndag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0