Shielo 25 år!

2016-11-26 / 19:51:34

Förra helgen firade vi Shielo som fyllt 25 år. John hade riktigt grymma planer som jag och Jennifer kompliterade. Därför började vi lördagen med att kidnappa na.
 
 
Det var så roligt att jag snackade med Shielo under morgonen, om att hon skulle tvätta, knappt hade sovit osv. Haha ingen fundering ens på att något annat skulle hända denna morgon.
Jag och Jennifer öppnade dörren, stormade in och skrek. "Vad gör ni här??" Shielo satt i telefon och såg förundrat på oss som peppade igång henne att klä på sig träningskläder och hänga på. Ytterligare frågor om vad vi skulle göra etc, besvarades icke.
 
Däremot fick hon en ögonbindel och hörlurar med Crazy Frog på repeat. Vi är fina vänner. Haha.
 
 
Vi körde till förrådet och gick lite med na där borti. Innan vi anlände till Nöjeshallen, där vi gick till entrén, klev in i värmen och tog av henne ögonbindeln och hörlurarna.
Därefter hoppade John (som är Shielos pojkvän som dessutom sagt att han skulle jobba till 15), Siggan och John Doj-Doj (hennes vän och bror från Linköping), Martin och Nylander fram och skrek "ÖVERRASKNING". Haha sjukt roligt.
 
Så började dagen som blev väldigt effektiv och rolig. Vi började med GoCart.
 
 
Jag kom på första plats nedifrån. Trygg och säker förare bakom ratten, det är vad jag är. Haha. Martin vann dock GoCarten när vi därefter rullade vidare till Södra berget för att fortsätta trekampen. Här serverades snackstallrik i form av lökringar, mozzarellasticks och chili-cheese med dipp. Dessutom kom Ghelu och Andreas (Shielos syster med sin pojkvän) och överraskade med sin närvaro. Mys!
 

Andra grenen var bowling. Om jag ogillar GoCart så älskar jag verkligen bowling. Det är min sport. Vi delades upp i olika grupper och jag, Ghelu och Andreas gjorde en kanon omgång. Jag var så nöjd över min insats. Kika här nere bah: TRE STRIKES PÅ RAKEN! AAHhh.. så bra.

 
Sista grenen var Prison Island. Vilket var riktigt kul. Det var precis som Boda Borg, med lite olikheter. Olika rum man gick in i med olika utmaningar att komma på. Det rekommenderas, även om Boda Borg också har sin tjustning.
 
Martin vann dock trekampen över oss alla. Själv.. kom jag ju också etta förstås.. fast hur en annan synvinkel. ^^
Efter detta snabbade vi oss hem, duschade, käkade innan vi sågs igen i John och Shielos festlokal. Här var partyt redan igång med bildspel, presentöppning och minnen som delades. Därefter satte jag igång med en musikquiz med Ballerinakakor som pris (vem blir inte glad av ballerinakakor).
Hade även fixat lite "Jag har aldrig"-frågor (haha alltid kul) och charrader, men det hann vi inte med.
 
Däremot körde vi såklart Beerpong! Å hade allmänt riktigt roligt! Många härliga själar. Kvällen avslutades på Oscars och Udda. Av någon snilleblixt tog jag med mig en påse med kolor ut och bjöd alla människor i kön och på vägen dit och ordningsvakterna. Roligast var nog när jag stod i baren, ni vet kanske att många håller upp sitt kreditkort för att få bartenderns uppmärksamhet?
Själv höll jag upp två kolor och fick en skrattandes bartenders uppmärksamhet. "Det där har jag aldrig varit med om" sa han och log medan han tog min beställning. Den andra bartendern gav mig en godis tillbaka och jag misstänker att jag fick ett ganska bra pris på drinken.
 
 
 
En rolig kväll helt enkelt! Träffade många härliga människor på krogen dessutom. Härliga tider!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0