Veckan som gått

2016-10-16 / 22:32:00

Det har varit en omtumlande vecka. Mycket som har hänt.
Den började med ett fruktansvärt tråkigt besked och fortsatte trots detta. Livet. Förunderligt är det.
 
Min måndagskväll blev min första på teatern. Kvartersteaterns första träff för nybörjare. Vi höll till här, i en lokal i utkanten av Sundsvall.
 
På ett kallt stort golv spenderade vi två timmar med våra teaterövningar. Eller som vår ledare Tomas sade det "Jag kan ju inte kalla det för att leka när det gäller vuxna, därför är teaterövningar ett bra ord". Våra teaterövningar var dock fruktansvärt roliga och lärorika.
 
Tomas pratade om hur man alltid måste vara fokuserad i teaternsvärld. Det räcker inte att göra något halvdant. Att koncentrera sig på olika sinnen osv, väldigt lärorikt. Han berättade om en person som älskade att spela trummor, som flög till Afrika för att bli ännu bättre. Efter mycket tjatande fick personen gå in till mästaren av deras sätt att spela trummor. Han fick instruktioner att börja och slog på trumman. "NEJ" skrek mästaren till honom och han fick gå därifrån.
Tillbaka dagen efter fick han samma instruktioner, han ryckte på axlarna och slog trumman igen. "NEJ" och han fick gå ut ur rummet. Sista dagen kom han tillbaka och frågade "Hur ska jag göra då?", han tittade på trumman, skämdes kanske lite?
Mästaren gav med sig och förklarade "Du ska slå så du känner vinden".
 
Vad lär det oss? Vad då slå på en trumma så du känner vinden?
Vad behöver man göra först för att kunna slå på en trumma?
Hmm.. vi kör en cliffhanger på den. Prova! Hur slår man på en trumma så man känner vinden?
 
 
Nästa etapp blev tisdagkväll och handboll. Tillbaka på planen! Riktigt roligt. Ett sextiominuters långt leende. Det var längesedan sist. Har dessutom aldrig spelat med klister förr. Vilket var en lärdom, man fick liksom snärta till med handleden för att få bort bollen.
Det var fantastiskt roligt, vi tränade att bara kasta, olika övningar vid anfall, kontringar och  match. Jag blev faktiskt imponerad över min vilja? Jag sket lite i att min kondis var dålig och fortsatte ändå. Det var så roligt att vara tillbaka på plan, även om jag vet att jag är långt ifrån bäst.
Gör det helt enkelt bara för att det är kul. :)
Bästa Amanda som tipsade och hämtade upp mig för att joina! Sjukt roligt helt enkelt!
 
Veckan fortsatte med övertid på Kaltes. Att spirala böcker etc är väldigt avkopplande faktiskt, så det var bra med lite övertid för min del.
 
Men nu hoppar vi till lördagskvällen som spenderades med dessa damer:
 
 
En kanonkväll med massa skratt. Vi käkade på Udda och hade det för himla bra! Älskart!
 
 
Udda serverar tapas, som kanske inte var det bästa jag ätit, men det var gott ändå. En fin kväll. Väldigt tacksam att man har dessa i sin vänskapskrets må jag säga. <3
 
Söndagstrevligheter då? Jo bästa päronen kom förbi! Jag bjöd på pasta med avokadosås och kladdkaka och dom hjälpte mig med att byta däck. Lägenheten blev plöstligt mycket mer levande och kärleksfull. Tack för det <3
 
Livet tycks gå upp och ned. Fram och tillbaka. Det är ingen som riktigt kan förutse vad som händer bakom krönet, även om vi alla kan se horisonten ibland. Men när vi ändå är på resande fot, sittande i en mörkblå Skoda, med arslevärmare.. så kan vi ju njuta av utsikten?
För även om det är du som sitter vid ratten, du som väljer när det är dags att svänga av till en ny väg. Så glöm inte bort att ibland snegla på vägrenet, diket och skogen du nyss passerade. Ibland är det okej att ta en fikapaus och njuta av utsikten helt enkelt.
 
//Erika
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0