Det löser sig

2016-09-08 / 21:30:45

Shit va svårt det är att acceptera att "det löser sig" när man är mitt i en halvkris. Det är snarare en provocerande tanke när man är mitt uppe i att lösa något panikartat.
Igår (onsdag) bestämde sig pärlan (bilN) att ge tusan i att flli upp mitt förarfönster. Jag befann mig i Timrå på kundmöten och hade alltså en färd som normalt sett brukar gå i 100km/h, framför mig. Utan fönster.
 
Fråga mig inte varför jag tvunget kände att jag skulle fli ner fönstret från första början, ty jag kommer ej svara på frågan. Men hur som haver tog jag mig till Berners i Birsta. "Tyvärr, vi har två mekaniker som är sjuka så vi har ingen möjlighet att hjälpa dig".
 
Det är nu svetten börjar kännas. Jackan knäpps upp och tiden tickar. Varför kan inte bilar muppa sig efter jobbtid för? Pulsen ökar och när ännu en verkstad sagt nej, ringde jag kollegan Henrik som rekommenderade Careta i Timrå.
Fick tala med en annan Henrik och när han skulle kolla tider hävde jag ur mig "Kom igen Henrik nu fixar vi det här, du är väl på min sida idag?". Stressen i min röst gick inte att ta fel på. Henrik sa att det bara var att komma in.
 
Så nu står hen där. Pärlis. Blir lagad som aldrig förr. Bästa servicen hittar ni alltså på Careta i Timrå, fråga efter Henrik han e himla grejhöjta han!
 
Älskar citatet här ovan. Passade bra på min dag. Det kändes skönt att vara tillbaka på jobbet och känna att det löste sig. Men av priset av kronor och energi. Socker fick bli räddningen till min energilösa kropp denna dag. Därefter gick den fint.
 
AW hade vi även denna soliga höstdag. Minigolf och en middag på brokrogen (fantastisk mat).
 
 
Helena vann på cirka 58 poäng tror jag? Runt 60 poäng på 18  banor iaf. Jag kom på delad sista plats på 90 poäng, men kände naturligtvis att man måste ge sina kollegor lite glädje ibland. Ytterst generöst.
 
En lång dag gick mot sitt slut. Några givna telefonsamtal och en luftballong till synes, avslutade kvällen.
 
 
Imorgon må vara fredag, men för mig har fredagen redan varit. Imorgon far jag till Sthlm för att närvara vid Nicole och Kevins bröllop på Sundbyholms slott. Ser väldigt mycket framemot denna helg och är så glad att jag får spendera tid med dessa godingar.
 
Trevlig helg så länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0