Jul jul strålande jul!

2017-01-15 / 19:12:44

Men halllå! I'm back on track!
Inga ursäkter eller liknande men här kommer mitt julinlägg.

Vem älskar inte jul? Jag älskar julen mest för att den för mig är förknippad med avslappning, få vara hemma och familj. Love that.
Det knasiga med den här julen var dock att den var så sjukt sjukt kort och det var överlag svårt att planera hela den här julen  med saker och ting som skulle hinnas med. I efterhand när jag ser tillbaka på den så blev den en aning stressig men de finaste dagarna lös i kärlekenstecken och jag är fruktansvärt nöjd med dem alla.

Med det sagt så kommer här lite juliga bilder.
Jag tog min lilla Skodis och for hem den 23/12 efter jobbet som denna dag slutade 13:00. Älskar dagen innan julafton. Den brukar vara nästan bäst. Skinkstut och familjemys. Trafiken var helt okej dessutom.
 
 
Det var en fröjd att se all snö. Sundsvall hade förväxlat årstiderna och firade valborg medan Strömsund garanterat hade Julafton denna december. Fantastiskt väder. Solstrålar och skimmrande snö.
 
 
Vi går alltid i kyrkan på julafton. Jag tycker verkligen att det är en fin tradition att få gå dit, känna stämning, höra kyrklockorna slå etc. Gunilla som är diakon är som vanligt helt fantastisk i sina metaforer, den traditionsenliga julevangeliumet och sång. Jag minns dock inte vad han hette som spelade piano, men han sjöng så fantastiskt vackert att det riktigt tårades i ögonen. 

En fin stund.
 
Därefter drog vi hemåt, lastade bilen och for upp till Mackan och Malin för att käka och fira julafton.
 
 
 
Älskar btw mammas örhängen! Dom är helt fantastiska, tur hon lovat att låna ut dom ;)
 
I dörren hälsade några snyggingar oss välkommen + Malin och Jonathan som inte syns.
 
 
Vi tittade såklart på Kalle och hans vänner innan tomten kom. Spännande!
 
 
Sen blev de mer julklappsöppning innan vi fikade tiramisu och saffranspannkaka :D
 
 
En julklapp som blev succé på kvällskvisten var Pie Face som Nova hade önskat sig. Det var på riktigt skitkul även för vuxna.
 

 
Tror alla var sjukt nöjda efter denna julafton! Förutom detta så fick vi alla matkoma, Jonathan gosade sönder oss alla, de flesta blev gräddfrälsta, spelade om julklappar och skratten ekade till Tullingsås. En bra jul! En väldigt bra jul!
Tack för den <3
 
Juldagen är lika med släktkalas. Innan dess såg vi dock en stooor fågel. En nötkråka. Det har liksom alltid funnits något form av fågelintresse i familjen, så att se en nötkråka var ganska häftigt.
 
 
FIKATAAAJM. Älskar kakkalas. Alltid trevligt alltid gott. Vi hälsar nämligen på farfar och dricker kaffe (i mitt fall té) och äter alla kakor som finns, träffar daddyo-släkten och har det mysigt några timmar. Förutom alla kakor (som är sjukt uppskattade) så uppskattar jag att få träffa släkten på detta sätt. Det är roligt att få höra hur alla har det och riktigt trevligt.
Jag känner liksom själv att jag insuper varje minut på ett annat sätt än när jag var liten. Då var det mer fokus på kakor. ^^

 
Denna dag tog jag tillfället i akt att ha min julklappströja! Malin och Mackan hade fyndigt nog givit mig den, älskarN!
 
 
Berättade jag förresten vad min julklapp (bland annat) var? Jag bakade ju en massa kakor! Såg igenom hela julkalender + Sunes jul under en helg och bakade allihopa. Riktigt kul!
Dessutom, vann jag en spettekaka några dagar innan jag skulle fara. Det var Coop i Nacksta som hade en tävling där jag skrev en motivering om att få uppleva nostalgin igen. Spettekaka har sin egen lilla historia i våra hjärtan, även om jag inte är så förtjust ;)
 
 
GOD JUL i efterskott kära läsare. Hoppas ni också hade en fantastisk jul med mysiga barndomsminnen som väcks till liv, mätta magar och levande ljus. Mys mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0