Helg

2017-03-19 / 10:09:21

Woop woop! Förra helgen befann jag mig i Hassela med Camilla. I strålande solsken slängde vi oss i pisterna utan missöden. 


Dock måste jag säga att man blir bortskämd när man varit i Lofsdalen i alla år och frekvent suttit i en stolslift. Jag prisar uppfinningen stolsliften till höjderna. Mina ben är liksom inte van vid konstant tyngd upp å ned, upp å ned i en allmänt konstig vinkel. Nope. 

Men vi hade det riktigt skönt, så glad att vi tog oss dit. Grilla hamburgare, njöt av solen och backarna.. Mmh helgen blev liksom längre? 

Annars har denna vecka bestått av häng med Johanna, jobb förstås, rep med teatern.. Men även en teaterföreställning! Vi fick nämligen gå och se föreställningen Häxor på Svea Teatern. Åh den var så fantastiskt bra! Berörande, rolig och allvarligt bra. På en liten scen har dess ensemble arbetat fram en fartfylld och genomtänkt historia om Häxor. Alla dessa kvinnor som dog under processerna av falska anklagelser och rykten. 
Får ni möjlighet så tycker jag ni ska gå och se den, ta gärna med en person som ni tror inte förstår det här med jämställdhet, som tror att vi i Sverige redan är i mål. Så hoppas jag att dessa har ett öppet sinne till att förändra sin åsikt. 
Hur som helst så var den sevärd och en vanlig onsdag blev genast lite mer meningsfull ❤️

Mmh.. Den här helgen har gått i städningens tecken. Kommande helger kommer nämligen annat prioriteras, ser framemot dessa 👌



Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Såg verkligen underbart ut :)

Svar: Tack! Åh fin blogg du har 👌
Erika Olofsson

2017-03-19 @ 13:54:55
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0