Teaterbubblan

2018-01-18 / 17:40:00

Igår hade vi vårt allra första rep(!!!).
Väldigt roligt att se och vara med om. Det är alltid så spännande innan man vet vad Jessica (manus och regi) har i åtanke. Hur ska vi vara? Vilken känsla ska vi bära med oss på scen? På vilket sätt ska vi röra oss?
 
Just nu har vi tre timmars rep på onsdagar. Det betyder typ: Jobb, rep, sova. Men det är samtidigt väldigt roligt och spännande att vara med om. Därefter tillkommer såklart helgrep varje helg ända fram till premiären den 10 mars. Det är inte så fasligt långt dit vill jag påstå.. så gissar att det kommer bli en intensiv repperiod.
 
Men såklart har jag även min och AKs ungdomsgrupp som också ska hinna repa till sin föreställning. Vi träffas varje torsdagar i två timmar plus helgrep. Här är dock jag och AK regissörer och manusskribenter, vilket också är spännande. Hur kommer något man skrivit bli på scen? Hur kommer ungdomarna tolka sina karaktärer som vi bara haft en bild av? Väldigt spännande och lärorikt!
 
Men detta innebär även att jag raskt hoppar in i teaterbubblan. Bubblan som är så rolig att vara i men även utmanande. Den kommer innebära att det inte blir så mycket tid över till annat helt enkelt. Men samtidigt tror jag den kommer rulla på ganska fort.. vi får väl se? Förhoppningsvis blir resultatet skitbra i alla fall.
 
Kom gärna å kika på våra föreställningar, lägger väl ut nån länk när det närmar sig ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0