Mat de e gatt de

2018-09-15 / 13:08:54

 
Jag älskar verkligen mat. Att uppleva olika smaker och låta de olika rätterna dansa tango med mina smaklökar, det är helt amazing. Så i veckan slog jag upp kokboken igen och försökte mig på ett nytt recept.
 
Skåda, dragonköttbullar!
 
 
Herre min get! Så gott det var. Jag som aldrig gjort köttbullar tidigare (hör och häpna) tyckte detta blev helt underbart gott. I receptet skulle man dock ha kycklingfärs, Coop hade slut på denna så det fick bli vanlig nötfärs blandat med lök och citronskal(!). Stekte dessa en stund och flidde ner matlagningsgrädde och turkisk yougurt samt DRAGOOON.
 
Det blev magi! Dragon, kött och citron gifte ju sig kanonbra ihop. Tillsammans med ris blev det en riktigt god och mättande rätt.
 
Slog även på stort och tillagande Halloumistroganoff när jag ändå höll på. Den blev magiskt god den med. Fantastiskt!
 
Hallomistroganoff 9/10
Dragonköttbullar 9/10
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0