En riktig söndag

2013-10-13 / 12:06:26

Här sitter jag, framför datorn en söndagsmorgon.
Lyssnar på Salem Al Fakir, en riktig söndagsartist. 
Äter frukost läänge lääänge, en söndagsfrukost.
 
Mmh, ni vet sånna där hårda godisar? Som man suger på i en evighet och kan sätta i halsen och dö av? Lite så är söndagar för mig. Okej, inte död-biten... men en söndag för mig är som en karamell att njuta länge av. Ingen stress, bara ett härligt lugn.

Självklart finns det undantag, men det gör det i godisväg med.
Kommer ni ihåg att det fanns rosa hårda godisar? När man hade haft dom i munnen ett längre tag så märkte man (helt oförberett) smaken av lakrits. USCH!
Så kan det tyvärr vara med söndagar med. Men hittills har min varit toppen.
Hoppas den varit det för er med. :)
 

 
Men min söndag består av mer än en frukost.
Den ska nämligen kantas av målning! Gårdagen spenderade jag delvis med att göra alla förberedelser (tog en jädrans tid), så idag ska här målas!
 
Svart är färgen, plankorna är objekten.
 
 
Knopparna på skåpen är även dom utbytta som ni kanske sett (från vita i plast till svarta i metall).
Så mitt kök kommer få sig ett lyft hoppas jag. Så länge jag inte tok-klantar mig med färgen så ska det bli snyggt i alla fall.
 
Önska mig lycka till ^^
 
Ha en fortsatt fin söndag!
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0