Jul

2016-01-03 / 00:37:46

Blogguppehåll deluxe once again.
Men tänkte börja det nya året (2016!!) med att berätta lite om julen som har förflutigt.
 
Eller rättare sagt, vad som hände innan jul. Avslutade jobbveckan på topp med "Den internationella julhuvudbonadsdagen", som egentligen inte exciterade men som blev en rolig fredag!
 

 
Tog även tillfället att sätta upp lite origamifjärilar på mitt kontor. Väldigt mycket "jag" inte sant? ^^
 
Så lördag den 19/12 tog jag pärlan och körde hem till Ström. Första gången bilen fick bli färdmedlet. Om jag älskade det?....  Är potatismos gjort av potatis?
 
En färd utan problem tog mig hem till ett snötäckt Strömsund. En tall blev enligt tradition klädd och doften av den väckte många julminnen måste jag säga.

Efter några dagar med massa brorsbarnsbus, godisgöra å massa timmar med min fina familj, så kom julafton. Enligt tradition så går vi i kyrkan på dagen, vilket alltid är stämningsfullt. Därefter blire massa mat och klappar.
 

 
Denna fantastiska idé om att ha kräfter på julbordet? Fantastiskt bra idé bror! Egenfångade kräfter dessutom. Har därmed en vision om ett julbord helt och hållet i skaldjur nästa år... tror ni man får igenom det i en familj som älskar kött? ^^
 
Tänk att alla hade varit så snälla iår att tomten kom!
 
 
En kanon julafton blev det! Mina ge-bort-julklappar iår bestod av egengjord glögg, små målade tavlor, snöstjärnor gjorda av ståltråd, två sorters kakor och en sort julgodis. Allt förpackat i fina påsar. Det var riktigt roligt att få göra! 
 
Måste möjligen skaffa en större kastrull till nästa år.
 
 
Det var riktigt roligt att se att det blev uppskattat!
 
 
Hann dessutom träffa många fina vänner under denna vistelse hemma i Jämtlandet. <3
 
Måste medge att det var vemodigt att åka tillbaka till Sundsvall, även om jag gjorde det med stil i pärlan min fina lill-bil. Det var många fina dagar i Strömsund, så tusen tusen tack för dessa, de var guld värda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0