Bröllop - Sofi och Erik

2017-01-23 / 20:33:01

Det kom hem ett litet brev med en inbjudan i höstas. En inbjudan att få fira kärleken mellan två individer som jag råkar känna ganska väl. Erik hade gått ned på knä och friat till sin Sofi och det vankades med andra ord bröllop på nyårsafton.
 
 Jag satte mig på tåget (för en gångsskull) och åkte via Östersund hem till Ström igen. Det blev hela fyra arbetsdagar med andra ord, vilket kändes som att man antog rollen som veckopendlare. Det var mysigt att komma tillbaka. Det är endå på något sätt häftigt att ha två hem, två ställen att känna sig avslappnad och hel på. Fint.
 
 
 
Så kom nyårsafton lite hastigt och lustigt. Snälla Peter och Serena plockade upp mig vid två tiden och vi begav oss till Gåxsjö.
 
 
Här tittade en isblå himmel fram. En riktigt tok-blåsig isande nyårsafton (så som vi är vana den). Kyrkan var riktigt stotlig och unik där den stod intill vattnet.
 

Även inredningen i kyrkan var speciell. Tittar ni noga så syns det små stjärnor i den blå himmelen i taket.
 
 
 
 
 
Alla tog vi plats och inväntade brudparet.
Bröllopsklockorna slog och bröllopsmarschen startades på orgeln.
Jag var inte ensam med att vara rörd denna stund. <3
 
Fina psalmer och framförda låtar.
 

Cermonin tog slut och de båda sa ja och ut tågade vi och fick tomtebloss att fira brudparet med. 
 
 
 
 
 
Därefter tog vi oss till lokalen bredvid för att skåla för brudparet.
 
 
 
Toastmasterna hade en klapplek, där samarbetet sattes på prov. Med en hand var fick brudparet samt deras föräldrar slå in ett paket.  Det blev lite haveri med tejpen annars är jag övertygad att Sofi och Erik hade vunnit.
 
 
Uppgång till loftet där en jättefin dukning fanns och bordsplaceringar.
 
 
 
 
 
Alla älskar bilder på mat.
Höll även ett rim-tal som blev uppskattat. :)
Därefter blev det en klassiker! Frågeställningar som leder till att man ska räcka upp den enes eller sin egen sko efter hur man upplever situationen. Trooor det var "Vem diskar hemma" som de blev lite oense om? ;)
 
 
 TÅRTAAA
 
 Åh en vacker brudvals såklart. <3
 
 Passade även på att ta lite kompiskort. Det gäller ju att passa på när man har alla samlade.
 
 Folk må köpa in dessa nästa gång det är festligheter, väldigt populärt!
 
 Kan inte sluta älska nedstående bild dock. Haha Peter :D
 
 
 
 
 
 
 
Glömde helt att berätta att vi även fick "presentkort" att lösa in hos brudparet. Jag bytte mitt med Elisabeth och fick även med mig Emma på att köra "macarena"-låten med Erik. Haha sjukt roligt! Även stor cred till toastmastarna för ett jättebra bröllopsprogram, riktigt roligt!
 
Sedan närmade vi oss tolvslaget och såg på lite fyrverkerier.
 
 
Ett väldigt fint sätt att fira in 2017 med.
 
 
Sedan for vi hemåt igen och efter lite sömn och några timmar i Ström blev det hemfärd till Svallet igen. En mycket fin helg i kärlekenstecken med andra ord.
Tack för den <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0