Bildbomb från Danmark

2012-06-11 / 14:24:41

Så är resan gjord och jag sitter i detta nu i Strömsund, med båda fötterna på jorden.
Jag och Sandra har haft en toppen resa och jag är grymt nöjd över att ha gjort den även om det var riktigt skönt att komma hem också.

Vi började vår resa klockan 07:00 då vi reste med bil till Östersund (Sessan fick tyvärr inte följa med).


Sen for vi upp i luften runt 09:50.



Efter att ha bytt plan i Sthlm och filurat ut hur det funkar med metron i Köpenhamn så tog vi oss till hotellet Cabinn Express som låg en miiini bit utanför centrum. Så här såg det ut:




...och här kommer världens fulaste rum där vi åt frukost:


Första dagen (torsdag) gick vi runt och såg lite byggnader och åt på en trevlig restaurang (med en härlig inredning) och fikade. Alla cyklar förresten i Köpenhamn och fort går det!















Dag två (fredag), spenderades på Tivolit från morgon till kväll!






Å vi såg världens sötaste fågel! :D




Någon som kommer ihåg dessa filurer?



Å jag var tvungen att köpa en hatt! x)



Vi köpte glass med Guf!



Det regnade ganska mycket dock :/ Men vi hade ju ett urtjusigt paraflax så det gjorde inte så mycket :)


Sen tog vi oss varsin drink, som smakade liiite för mycket rom men annars var den god :)




Tummen upp för Köpenhamn! Märks det att jag har långa naglar? ;)
Förresten så tyckte jag att vi klarade av att förstå danska ganska bra, vilket var förvånande men bra ^^


ÅÅ titta vad jag hittade (men inte köpte), en haj-kortlek i 3D!!


Vi såg någon form av föreställning oxå, balett aktigt ^^


Sen blev det dags för The Cardigans på scen! :D




Dag tre (lördag) höll vi till på Ströget hela dagen. En härlig och varm dag blev det :D
Halv dålig bild, men kolla in bensinpriset i Danmark! :o

Rådhuset:






Vi käkade naturligtvis wienerbröd (super gott!) :D


May the force be with you ;)



Vi käkade AS god mat på en restaurang i centrum och ta en extra titt på cidern! Somersby med smak av svartvinbär, så sjukt god cider som (vad jag vet) inte finns i Sverige än.



Vi var även inne på Hard Rock Café, dock var det fullt så vi stannade inte länge. Å inte spelade dom hårdrock heller för den delen... varumärket känns lite kluvet med andra ord.




Så spenderade vi våra dagar i Köpenhamn innan vi tidigt dagen därpå (söndag) åkte hem igen. En mycket trevlig resa blev det med andra ord :D

Sandra har förresten en oanad talang; hon kan dela ett äpple med bara händerna!


Nu fortsätter några lediga dagar i Ström innan det blir jobb på Konsum, jag hoppas vi syns där ;)
Ha det bäst så länge!
//Erika

Kommentarer
Postat av: sandra h lind

:D:D

2012-06-12 @ 19:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0