Ledarskapshelg

2017-11-20 / 20:35:12

Helt ärligt så trodde jag att den här helgen skulle bli tuff. Aktiviteter varje dag under en lång tid av helgen gör mig ganska trött, speciellt efter en lång arbetsvecka med kvällsaktiviteter. Det handlar helt enkelt om att jag brukar samla energi på helgen. Men hör och häpna så gick det strålande bra och jag kände mig riktigt glad över att ha genomfört detta.
 
Det jag skriver om är ledarskapsutbildningen på Kvartersteatern.
Vilket var riktigt roligt!
Allt började i fredagskväll då vi, ungefär 50 personer gjorde olika teaterövningar och fick en bra början av vår helg. Teaterövningar innebär lekar och teambuildning övningar som vi alla gör tillsammans för att bli lite mer sammansvetsade och få skratta lite tillsammans.
 
Lördagen och söndagen delades vi upp i Ledarskap Steg 1 och 2. Själv är jag redan ledare, men har inte fått gå utbildning, så jag gick steg 1. Vi fick lära oss grunderna i hur man skapar en förening, föreningsliv och vad Kvartersteatern står för. Därefter fick vi genomföra lite olika improvisationer, för att få tips hur vi själva kan göra senare.
 
Söndagen bestod av våra egna övningar. Vi fick nämligen förbereda en övning att leda gruppen i. Jag tog en hat och kärleks improvisation. Den gick ut på att jag delade gruppen i två delar, den ena delen spelar hat och den andra kärlek. Dom får själva i grupperna komma på hur dessa känslor rör sig. Alltså som ett väsen. Därefter fick grupp efter grupp visa från "sovande-sten-position" vakna, och gå runt i rummet som väsendet hat och kärlek. Hur ser det ut när hat går runt i rummet? Hur ser det ut och hur känns det för publiken när kärlek går på scenen?
Därefter spred jag ut allihop i rummet så att de fick interagera med varandra. Hur ser det ut när kärlek möte hat? Vem vinner på scenen?
 
Det blev en jättebra övning som jag är nöjd med.
Sen fick jag vara med på massa övningar som mina Steg 1-kollegor höll i. Många var jätteroliga och jag kommer garanterat sno några till min egen grupp. ;)
 
 
Det blev som sagt en jättebra helg och jag är glad att jag fick vara med om den. :D
 
Åh min söndagskväll toppades deluxebra av massa tittande på Gilmore Girls och mikrokladdkaka. Så sjukt goooottt. Här kommer receptet, lovar att man inte ångrar en uppäten mikrokladdkaka.
 
 
 
 
 
Måste även få nämna att jag blev publicerad på Mittmedias sidor här om veckan. Jag var med i en novelltävling som jag inte vann men blev ändå tillsammans med alla novellskrivare publicerad på nätet. Så om man har en Mittmedia inloggning kan man hitta novellerna HÄR.
Min är en kärleksnovell i Strömsundsmiljö ;)
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Whattafaaak, novellsidan är ju en plusartikel 😢
Men tack för tipset på kladdkakan, hemskt farligt för mig för att jag nog har ingredienser till tio såna där, men ska försöka hålla mig till att göra bara en ;)

Din utbildning låter ju jättekul, jag förstår att du är nöjd!

Svar: Jaw :( Haha jag har dubblat receptet några gångern ;) Haha I know the feeling! Plus att dom är så lätt att göra att man gärna gör en varje kväll ^^ haha

Ja! Den va najs :D
Erika Olofsson

2017-11-21 @ 10:36:42
URL: http://www.svansling.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0