Helgen som flög förbi

2017-10-17 / 18:30:00

Fasen va veckorna har blivit korta på sista tiden och helgerna bara rasar iväg? Blinkar vi så är det julafton! För mig handlar det mest om att det är väldigt mycket inplanerade aktiviteter i nuläget. Jag vet i princip vad jag kommer göra en månad framåt varje dag. I princip. Jag blir dock lite osäker på om det verkligen är så jag vill lägga upp mina veckor... tokplanerade? Samtidigt är det bara det som funkar just nu.
 
Men det är väldigt roliga aktiviteter å det finns dagar som faktiskt inte är planerade alls, så det känns ändå bra :)
 
Men titta på detta! Brorsan tipsade om en ny proteinkälla - Mifu! Finns på Coop, ofc. Men mina fina vänner som har en vegansklivsstil har dock påpekat att konceptet är i princip samma sak som Tofu, bara det att Mifu kommer från en kossa. Så jag ska definitivt prova Tofu också vid tillfälle. Vegitarisk och vegansk kost, är ju fantastiskt gott, inte sant?
 
Men jag provade iaf Mifu med rivna morötter, rödkål och paprika. Kryddade med pressad vitlök, chilipulver och paprikapulver samt tre grönsaksbuljongtärningar. Spädde på vatten när allt hade stekts och VOILA det blev en magiskt god soppa/gryta.
 
Vad händer mer?
Jo på fredagseftermiddagen stripade jag min bil med kattassar! Visst blev det sött? Jag är helt förälskad i dessa som faktiskt är ett test. Vinylen är nämligen en s.k. Spot on vinyl, där tanken inte direkt är gjord för att ha utomhus och på en bil. Men det hade varit perfekt för kampanjer t.ex. Därför testar jag hur spot on trivs i vårt höstiga klimat. Självklart säljer företaget jag jobbar på vanlig hederlig bilanpassad vinyl också, som funkar till 100% utomhus.
 
 
Min fredagskväll bestod av något väldigt kreativ. Jag hade minsann köpt lite maskeradsmink, provade därför några olika Halloween-sminkningar. Fruktansvärt roligt måste jag säga. Älskar att måla på duk/papper men att måla på sig själv? Jättekul!
Här nedan ser ni resultatet.
 
 
Vilken blev bäst? Vad blir det för Halloweensminkning tro?
 
Sen kom lördagen. Exakt som här nedan såg min lördagsplan ut.
 
Jag hade prelbokat att eventuellt göra något med Shielo. Annars: Nada.
Den tanken blev inte riktigt så haha.
För att sammanfatta så blev det fotbollsmatch på O'learys, förfest med gamla godingar från Kårhustiden och därefter Oscars där jag träffade på massa härliga människor som jag inte sett på länge.
En lyckad kväll för att sammanfatta.
 
Så börjar veckan om och nya planer ska sättas till verket.
Tror det blir en bra vecka, det känns så. :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0