Solenergi är lajf

2018-04-05 / 17:31:00

Har ni någonsin sett detta fenomen tidigare? Så sjukt!
Snön har liksom rullat ner från rutan i någon from av rulltårta? Jag blev helt fascinerad och superglad när mina ögon upptäckte det.
 
 
Igårkväll befann några av oss teaterledare på Kvartersteatern för att måla lite kuber till föreställningarna. Dom blev riktigt snygga i nymålat svart och kommer bli väldigt bra på scen i slutet av april. Det ska bli riktigt spännande att få vara med i denna process, fixa ljud, ljussättning och allt inför föreställningen. Jag tror jag kommer lära mig massor denna april med andra ord.
 
 
Oftast brukar jag komma hem efter sånna här kvällar och vara så magiskt trött... men den här kvällen var jag faktiskt inte det? Jag har känt mig så pigg hela veckan och kan inte riktigt sätta fingret på varför? Om det är för att jag haft en stressig månad, fick påskledigt och därmed ny energi? Eller har det med något annat att göra?
 
Träning brukar ju vara ett vinnande koncept för att skapa energi.. men inte inte ens detta har jag lyckats med? Idag var faktiskt första morgonen jag återigen började med lite lätt morgonträning. Det stora träningsglappet var typ hela mars med massa föreställningar och sjukdomar som satte lite käppar i hjulen för det. Kanske är det dags att börja igen nu?
 
Hur som haver är det skönt att känna att energin finns att ta av. Att känna att jag faktiskt orkar både psykiskt och fysiskt. Kroppen och sinnet är ju rätt häftiga ändå, speciellt när jag tänker tillbaka på min febervecka i början av mars. Den var så fruktansvärt orkeslös och även om viljan fanns... så räckte den inte till.
 
En helt annan grej som även ger massor med energi är ju helt klart ljusa kvällar! Magiskt skönt att komma hem efter rep eller jobb och känna att kvällen fortfarande är ung. Djupt tacksam för det må ja säga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0