KOLLA UPP ERA FÖDELSEMÄRKEN

2018-08-28 / 17:02:00

CAPS LOCK MOMENT.
 
Nä men på riktigt kära vänner, gå och kolla upp era förbannade leverfläckar. Om de har förändrats över tid dvs. I somras sa en vän till mig att min leverfläck inte såg så bra ut, vilket fick mig att börja fundera på den. Jag hade verkligen inte tänkt på den alls faktiskt. Men när jag senare kikade på gamla bilder på Facebook såg jag att den mycket riktigt hade förändrats. Här nedan ser ni hur den har förändrats från 2012 till 2018.
 
 
Inte världens bästa bilder kanske, men jag tycker ändå att de talar sitt tydliga språk? Från prick till att växa och bli lite svart i kanten. Tänk ändå att jag haft denna på min hand utan att tänka på den? Galet.
 
Så efter att ännu en vän sagt att "nu må du ju ringa och boka en tid" så tog jag tag i det. Blev dock en aningens besviken på växeltelefonisten på Vårdcentralen Centrum i Svallet. Hon ifrågasatte på en gång om jag verkligen behövde kolla upp den, att det inte lät så stort med 4 mm och hon undrade om jag verkligen var säker på att boka en tid. STÅ PÅ ER. Jag fick en tid efter att ha argumenterat mig fram till att "Bättre vara säker än osäker" och fick träffa en sjuksköterska. Jag hann bara räcka fram handen så sa hon "Japp, den ska bort".
 
Någonstans kan jag tycka att det är väldigt knepigt att behöva ifrågasättas i en växel? Samma sak hände en gång i akutens reception "Men nää de tror inte jag, men men du får väl träffa någon då".
 
Det lönar sig helt enkelt att stå på sig och i september är min leverfläck puts väck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0