Telefontrubbel och orienteringsglädje

2018-08-13 / 09:24:17

Allt började dagen innan jag skulle åka hem från mitt kära Strömsund. Telefonen visade att den inte kunde hitta nätverket. Mycket märkligt kände jag, Telias support sade "Kabeltrubbel i Strömsund". Jag accepterade faktumet. Dagen efter åkte jag mot mitt Sundsvall. Men knepigheterna började någonstans i Hammerdal, varför visade telefonen fortfarande inte att den hittade nätet? Så långt kan ju inte ett kabeltrubbel sträcka sig? Eller?
Skiten fortsatte förbi Skyttmon, Ammerån, Hammarstrand, Bispgården, Bergsåker och tillslut Sundsvall. 
 
What to do? Fredagkväll och en resa mot Järvsö skulle göras dagen därpå. Chattade med Telias support, vi konstaterade att det är glapp i Simkortet och att jag bör åka till en Teliabutik. Typiskt! Så himla typiskt! Så där satt jag. Telefonlös. Förutom när telefonen hittade wifi? Då funkade den som en klocka, tickandes framåt i en evig cirkel.
 
Söndagseftermiddag. Efter bröllopet åkte jag därför till Telias butik i Birsta där dessa konstaterade samma sak och min kära Sonyphånie åkte in på rehab. Bästa Sara lånade mig dock hennes fina Sonyphåny istället = Ej telefonlös. Göttigt!
 
Annars? Jo första jobbveckan var relativt smärtfri förutom två domnade fingrar. Det är visst vanligt? Att man tappar viss känsel i ring- och lillfinger. Googlade mig fram till att det var något med armbågen, eller spänningar i axlar och nacke att göra. Knepigt!
Funnyfact - Jag har faktisk ett område på vänster fot som också är halvt utan känsel. Det är något skumt med nerver alltså. Fler som har samma problem?
 
Helgen då?
Jo min helg bestod av dessa saker:
  • Promme med Shielo
  • Pizza med Shielo och John
  • The Sims 3 - Va tvungen att prova, haha har tydligen för mycket fritid.
  • Orange is the new black - Väldigt bra serie faktiskt!
  • Hittaut
 
Vackra Bureplatsen! Shielo och jag gick faktiskt en ganska lång runda på lördagskvällen. Det var verkligen en fin kväll på alla sätt.
 
 
Efter denna promme så körde vi lite PlusMinusNoll och käkade pizza ^^ men det var värt.
 
Dagen därpå, tog jag mig i kragen och provade appen "Hittaut" som Sara tipsat mig om. Det var faktiskt jätteroligt må jag säga! Tyvärr fanns det inte i Ström, men en hel del andra städer. :D
 
Man går alltså runt i sin stad och letar små metallplattor med logotypen "Hitta Ut" på samt en kod. När jag hittat åt tex. nr "46", så klickar jag på kontrollen och skriver in koden som också står på plattan.
Det var jätteroligt och jag gick bra mycket längre än vad jag hade tänkt mig från första början. Orientering för oss vanliga dödliga helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0