KAOS, HOSTA, MISSA TÅGET och Pernilla Wahlgren

2018-12-04 / 20:13:36

Förr förra helgen tog jag mitt pick och pack och hälsade på min bror i Sthlm.
Storstan utan gränser säger somliga, andra säger stressig myrstack. Helt frivilligt att välja vilken av dom man vill ^^
 
Hur som haver hade jag en tokmysig helg med fika, sightseeing, brorsbarnsbus och apgod mat. Det händer ju inte att man ses så ofta numera när vi bor på helt olika orter. Det är synd, men samtidigt får man verkligen tokumgås när man ses.
 
 
Vi käkade otroligt grymma vårrullar. Alltså inte sådana som man kan få på en thairestaurang utan genomskinligt skal, som ångas upp i ett hett vattenbad som vi sedan fyllde med vad man än ville ha i. SÅ OTROLIGT GOTT!
 
 
Fyllde mina med avokado, lax, gurka och massa annat och doppade i olika såser. Så fräscht och otroligt gott.
 
Därefter var det dags att åka hem. No Big Deal - Säger ni? Big Deal, säger jag och konstaterar att jag äääälskar fordonet bil. ÄLSKAR TILL TUSEN.
Jag missade tåget.
Haha, alltså hur går det ens till?
 
Recept för missande av tåg
Ingredienser
  • Övertro på sin hastighet i gång
  • Några förutfattade tankar om tågtrafiken i Sthlm
  • Extra seg tunnelbana
  • Extra itid-gående tåg.
Mnja som man kanske förstår så gick det helt enkelt inte så bra.
Svetten rann och jag gick sakta på T-centralen, vad gör jag nu?
Jag såg i min stilla vankning humorgruppen JLC stå och beställa något form av bakverk. Det var trevligt men hjälpte inte min situation. Som TUR var så var min chef i storstan och hade möjlighet att skjutsa hem mig. Så himla toksnällt!
 
Så snipp snapp slut så tog jag mig ända hem tillslut!
 
MEEEEN sen kom den. Eller ja egentligen kom den innan. Hostjäveln.
Jag hosta och hosta och hosta och hosta och hosta.
Har aldrig lagt så mycket pengar på en endaste förkylning någon gång tror jag?
 
INGET hjälpte.
Samma hosta utan stopp. Som en öken i halsen. Som en repeterande tvingande sit-ups dygnet runt.
 
Men så kom tipset från folket på Instagram.
Husmorstipset: LÖK I HETT VATTEN.
 
 
Recept på att bota hosta
Ingredienser
  • En skål
  • Några gula lökar
  • En kniv
  • En skärbräda
  • Något att koka vatten i
Därefter är det bara att koka upp vattnet, dela löken i lite olika delar.
Lägg löken i en skål och häll upp det kokande vattnet ovan på dessa (en del skrev att man inte skulle täcka dom, jag gjorde lite blandat).
Sätt skålen på nattduksbordet (en del skrev under sängen) och sov med den där under natten.
 
DET FUNGERAAAADEEE!
Shit pommes, det fungerade verkligen. Från att ha en konstant hosta (var beredd på att ringa vårdcentralen dagen därpå för den verkade aldrig avta) till att hosta nån gång i timmen.
 
Helt otroligt och så glad att det hjälpte.
 
Riktigt bra var det för att jag lördagen därpå utnyttjade min födelsedagspresent första raden på Pernilla Wahlgrens show "Kort, Glad och Tacksam". Riktigt skönt att slippa konstant hosta på ett sånt event.
 
 
En riktigt bra show och otroligt mångsidig! Från komik till sång till musikal. Älskart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0