Konsert med Strömsundsfölke

2018-02-25 / 18:39:16

Jolå så att ee!
Efter ett ungdomsrep på lördagen möttes jag, Sandra, Benny, Pe och Gustav upp på kvällskvisten på O´learys. Den här helgen var nämligen vigd till en viss konsert i Svallet, nämligen The Kristet Utséende och Skit Arg, två band som jag inte lyssnat på alls faktiskt.. men jag ville däremot gärna umgåsas lite med mina kära vänner så vi bokade biljetter i november och inväntade nu musiken.
 
 
Kristet var helt okej, jag lyssnade inte så mycket på texterna.. men helt okej förutom ljudet som var så olidigt högt. Jag har varit på en hel del metalkonserter, men detta var för högt för min smak. Vi investerade lite snabbt i ett par öronproppar och ställde oss en bit ifrån.
Jag tycker verkligen det är synd.. när man vill få till en stämning och ha hög musik (vilket jag tycker man ska ha) men det blir så tokigt när det är för högt..
Men det var Kristet sista konstert i Sundsvall någonsin och jag tyckte ändå dom gjorde det bra.
 
Hur som haver så fortsatte därefter Skit Arg.
 
 
Haha Skit Arg var ett band med stor närvaro på scenen må jag säga. Musiken var helt ok.. inget jag skulle lyssna på i vanliga fall, men helt okej. Framförallt var jag som sagt impad över hur deras scennärvaro var. Dom sprang ut från scenen, gick in i karaktär och drog med sig publiken i musiken. Jag kanske är lite teaterskadad i dessa ord, men mja de va kul att se.
 
 
Så avslutades en grymt fin kväll. (Pe ville inte vara med på bild haha).
Mycket tacksam över den! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0