2017

2018-01-14 / 20:09:02

 
Tänk att ett helt år har passerat? Jag blir alltid lite ställd efter decembers slut. Det gick liksom så fort och var så innehållsrikt? Januari är oftast en reflekterande månad.. hur var förra året? Hur kommer det här året bli? "Äsch det här året blir nog lugnt" - Har man ju sagt förr? Det blir liksom aldrig det. Men det är även fint att reflektera bakåt, hur var det gångna året? Vad vill jag förändra till nästa? Ska jag som person förändras till nästa år? Ska jag förändra något i min omgivning?
 
I början av 2017 bestämde jag mig för att göra en "Tacksamhetsburk" - Alltså en burk där jag under året har lagt lappar om vad jag är tacksam för. Jag har därmed skrivit lite då och då när jag känt mig tacksam och lagt ner i burken för att under nyårsdagen läsa alla lappar.
Det var faktiskt en riktigt fin stund att gå igenom alla. 
 
Lapparna bestod av händelser, känslor, fina människor i min närhet och personlig utveckling. Allt kring teatern fanns naturligtvis med, Djungelboken, resan till Makarska, att ha fina vänner, kärlek, resor, att stå upp för sig själv, att välja sitt eget välmående, mat, återhämtning och mycket mycket mer. En del saker var skrivna flera gånger. Det finns saker jag kommer sakna så oerhört med 2017, men som jag ändå är glad att ha upplevt. Det finns saker som jag gärna skulle uppleva igen. Det finns saker jag vill bli ännu bättre på. Det finns saker som jag kommer tänka tillbaka på med glädje.
 
Det hände helt enkelt en hel del 2017. Det är ju även en stor anledning till varför denna blogg skrivs. En dagbok att titta tillbaka på. Men om jag ska nämna en sak (finns jättemånga) så vill jag nämna resan till Makarska. Den var verkligen frid för själen. Fantastiskt ställe. Måste nog återvända dit någon dag trots flygrädslan. ^^
 
En annan fin sak med 2017 var denna julklapp som jag inte kunde låta bli att göra.
Massa tacksamhetsburkar till familjen såklart!
Jag kan ju inte låta bli att dela med mig av denna mindfullness-idé när jag nu väl har hittat den.
 
 
Jag blev så fruktansvärt nöjd med dessa paket och måleriet på burkarna. Glasmålning är ju en riktigt rolig konstform förresten.. om ni funderat på det någon gång.
 
Så, 2018. Vad för du med dig?
Det är lite roligt att sia om framtiden, även om man aldrig vet vad den kan bära med sig. Men något som redan nu är planerat är självklart teatern.
Jag är själv med i en föreställning i mars och mina ungdomar har sin föreställning i april. Många helger och kvällar kommer gå åt till detta. Väldigt roligt dock, måste sägas!
 
Därefter? No idea. Det är ju lite roligt att inte veta heller. Känna efter och välja sen. Efter april iaf.. då kanske det finns mer tankar till annat än teater. ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0