KVT Anstalten

2018-07-23 / 00:04:03

Dagarna bara trillar förbi i en hastig vind känner jag. Men en liten del av mig känner att det ska bli skönt med höst faktiskt? Ja gillar ju den. Hösten. Doften av nystart. Ingenting är omöjligt. Tills man kommer in i rutin och vardag igen haha, då är den inte lika fantastisk längre ;)
 
Men innan min semester tar slut så har det hunnits med att grattat Malin som fyllt år! Kära svägerskan som bjöd på mat och sjukt goda maränger som man fick dekorera med allt man gillar. Supergott!
 
 
Därefter följde jag med pappa ner till Hempan på "Strömskväll" där han var inbjuden för att prata om sitt nya projekt. Vilket är superintressant för alla som gillar historia och utveckling av Strömsund (däribland jag själv). Vi fick dessutom en fin kväll med massa sånger (Svensktoppen-sånger ya know), lite andra intervjuer med intressanta människor och lyssna på fantastiska röster. Man blir så himla glad i kroppen av att sjunga? Har ni tänkt på det? Det är omöjligt att sitta och tänka på annat än att just sjunga? Jag hoppas att jag kommer ihåg det på ålderns höst.
Mer allsång åt folket!
 
 
När fredagen gjorde sig till känna åkte jag faktiskt hem till Sundsvall en sväng för att fira Cissi! Men shit vilken värmesmäll i ansiktet som jag fick när jag öppnade bildörren? Satan i gatan! Kvavt och hög luftfuktighet. Det blir liksom aldrig den typen av värme i Ström, även om det blir snuskigt varmt så kommer det alltid en kall fjällvind. Men här i Svallet? Cheeessus! Tropiskt!
 
Men efter att konstaterat detta tog jag och svirade om inför Cissis fest som hade temat "Fängelse". Vi alla var fångar hos poliskonstapeln Cissi och hade därmed även klädsel efter detta.
 
 
 
KVT (Kvartersteater) anstalten :D
 
 
Cissi med kompanjoner hade fixat det så himla bra! När man kom in på KVT fick vi först ta en "Mugshot" samt såklart en riktig-mugshot med systemkamera. Därefter fick vi se det stora uppdraget under kvällen. Försten till 100 poäng fick en flaska bubbel samt ett passeringskort tilll friheten. Haha så himla smart idé som verkligen fick folk att försöka samla poäng. Vicky vann dock hela rasket! Snabb som attan var hon! Haha Väldigt kul. Vi alla hade även fått våra fängelsekort utskivna på väggarna, jag satt inne för att vara "Ledare över de självcentrerade personernas självhjälpsgrupp". Haha som jag ju faktiskt var i pjäsen HUMAN. Fiffigt! 
 
 
 
Min outfit för kvällen bestod av: Jämtlands-pillerburks-hatt (Jämtländsfånge ofc), en randig topp (loppisfynd en vecka innan) och en vit kjol med svarta tyg-fejk-converse. Skulle även ha svartvit-rutiga leggins men det var på tok för varmt för det. Passade även på att använda en gammal ögonskugga i olika gråa-nyanser (som blev typ blått i alla ljus), väldigt kul!
Taxichaffören undrade t.o.m "Är det där riktiga tatueringar?" Nix pix blev svaret på den frågan. Skulle nog aldrig tatuera mig i ansiktet tror jag ^^
 
 
Alla var så duktiga på att klä ut sig! Det fanns Björnligan inspirerade outfits, riktiga fångkläder, snygga randiga kreationer samt "Orange Is The new Black" outfits. Så himla snygga! Emelie hade gått all in på att vara en rysk maffiaboss! Haha så himla läckert!
 
 
Den Glada och Den Bittra. Haha!
 
 
Så kom äntligen regnet! När en annan traskade hem så kom den äntligen! Så välbehövt för vår natur<3
 
 
Men måste såklart avsluta med att vara så ytterst tacksam för festen! Så glad att jag åkte hem en sväng för att joina den. Var verkligen kul att se teaterfolket igen och uppleva en riktig fängelsefest. Merci pepz!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0