Avicii

2018-05-14 / 16:59:01

Misstänker att ingen har gått helt oberörd av att en stor världsartist har gått bort för några veckor sedan.
Det finns så otroligt mycket att skriva om, speciellt efter att ha sett dokumentären om Avicci och hans sökande för att hitta sig själv. Vi har nog alla gått igenom eller håller på att gå igenom en sådan fas skulle jag tro... eller blir man ens klar med att hitta och utveckla sig själv?
 
Men ska jag skriva något om ämnet som cirkulerat så är det vikten av återhämtning. Jag tror att vi alla behöver det, mer eller mindre. Personligen behöver jag återhämtning varje vecka och ibland varje dag på ett eller annat sätt, oftast i form av egentid, utan att ge energi till någonting. Andra människor behöver mycket mindre återhämtning, en del gör det genom att umgås med andra människor andra inte. En del ser på film, andra läser en bok eller lyssnar på musik eller kanske gymmar?
Att hitta vad som ger en själv återhämtning tror jag är viktigt.
 
Något annat som Avicii/Tim var bra på var att följa sin dröm och sin passion. Det är också viktigt tror jag, att hitta det där lilla extra i livet, det som gör att man brinner. Det kanske är det som är lycka? Vad vet jag.
Men hans musik tycker jag är helt fantastisk, så många låtar som är så bra. Jag tog och lyssnade igenom några av hans album för några veckor sedan och fann denna här nedan.
Den har ett lite speciellt sound, lyssna vet ja :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0