2018

2019-01-14 / 16:49:00

 
När 2017 skulle ta sin början så började jag med något jag kallar för "Tacksamhets burken". Det är ett fantastiskt koncept. Jag skriver en lapp, viker ihop och lägger i burken när något hänt (eller inte hänt) som jag känner tacksamhet för. 
Just tacksamhet tror jag faktiskt att vi överlag inte känner så ofta. Men det är en riktigt fin känsla att känna. Att känna sig tacksam över motgångar som kanske gjorde en starkare? Eller tacksam över de små sakerna i livet som man kanske tar för givet. 
 
2018 bar med sig en hel del lappar och när jag tänker tillbaka på året så känner jag också en hel del tacksamhet för allt jag fick vara med om. Det blev många nya situationer och utmaningar men också otroligt mycket skratt och omtanke. Det är ju det som också är det fina med att ha en sån här blogg, att jag kan gå tillbaka och se vad som hände under året. 
 
2019 kommer också ha sina utmaningar och jag vet redan nu att det kommer ta vändor som jag inte varit med om tidigare. Men jag väljer att se dessa med tacksamhet och troligen lägga en lapp eller två i burken, så att jag nästa år 2020 kan läsa igenom vad som hände och återigen känna just... tacksamhet. 
 
 
 
     
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0