Nyårsafton

2019-01-02 / 16:48:00

Fort var det gjort!
Julen och nyår är nu förbi och så även ledigheten som följde med den. Alltid tråkigt att lämna sina kära för att göra plats åt vardagen men den måste ju också få ta sin plats förstås.
 
Dagarna efter julafton blev fulla med snowraceåkning i backen, snölabyrintskull med brorsbarna, spel av diverse slag, otroligt god mat och kakor, långa friska promenader, släktkakkalas, tidiga kvällar (en annan orkar ju inte vara uppe så länge längre), bokläsning, kompisträffar (så roligt att ses igen!) och mycket mer. 
 
Det känns som att det gick så fort och ändå hann vi med mycket?
"Jag önskar att vi kunde börja om från igår" - Som min brorsdotter sa en dag. Det önskar jag med, gärna från början faktiskt. Uppleva julen all over again!
 
Men någon tidsmaskin äger varken jag eller min brorsdotter, så jag antar att vi får fortsätta leva i nuet och snegla framåt mot framtiden.
 
Nyårsafton firade jag hemma med päronen och grannarna. En stillsam afton med vår tradition fondue.
 
 
Det är ju så himla gott!
Två olika sorters kött, lökringar att doppa i frityrsmet, olika grönsaker och många olika såser. Mmmh! En nyårsaftonsmiddag som går måååånga år tillbaka. Ganska skönt ändå? Att slippa stressen kring vad man ska äta på nyår? Det är liksom redan bestämt ^^
 
 
Efterrätten är dock aldrig fastslagen. I år hade min mor gjort en helt fantastiskt god glass/parfait tårta varav ett lager bestod av kanel/whiskey och det andra lingon/choklad till den serverades kolasås och bär. Magi!
 
 
2019, man undrar ju vad du bär med dig.
Några planer har jag ju redan framför mig, tex att Kvartersteatern spelar Peter Pan juni 2019.
Men sen tror jag faktiskt att det kommer hända en hel del, iaf som jag själv vill förändra.
Spännande spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0