Halloweeejaaoo

2017-10-31 / 20:27:48

Härliga Halloween tider! Det är något speciellt med att klä ut sig och sminka sig. Jag har nog alltid tyckt om det? När jag var liten hade vi en stor banankartong proppfylld med utklädningskläder hemma i en garderob. Tänk vilken skatt för mig och mina vänner som ville göra en teater? Eller leka någon lek? Riktigt roligt!
 
Just därför gillar jag Halloween, ett perfekt tillfälle att klä ut sig på. Som man kunde skåda i ett annat inlägg så testade jag lite olika sminkningar för att se vad som blev bäst.. och det var faktiskt katt som vann även detta år. Men innan Halloween drog oss förbi så var faktiskt jag och Ida och såg Körsbärsträdgården på en teater här i Svallet.
 
 
Jag berörs oftast av teater på olika sätt och denna gång var inget undantag. Det var en annorlunda pjäs med mycket hopp och olika scener, men som hade den röda tråden Körsbärsträdgården. Mycket skratt och annorlunda scener. NYTÄNK är nog rätt ord jag letar efter.. det känns lite som att jag skulle kunna skriva något liknande? Det kanske är att överskatta min skrivförmåga, men jag kände igen sättet den var gjord på? Hur som haver var den grym. Finns möjlighet så gå å se den.
 
 
Mycket glad för denna upplevelse!
 
Efter fredag kommer lördag minsann. Efter lördagsbestyr av olika slag blev det att maskera sig till katt, hänga med Camilla och åka till Annas 30 årsfest/Halloween fest.
 
 
 
Hos Anna träffades Djävlar, Hans-och-Greta-Hans, Superwoman, Hajen, Nunnan, Tomas Dileva, Prinsessan, Cheerleadern, Spådamen och många fler. Väldigt roligt att träffa många kända och okända ansikten! Riktigt kul!
 
SÖNDAA (den här helgen gick som mjölk på extrapris), och päronen kom förbi! Det är ju fantastiskt mysigt att få hem sina föräldrar och få bju dom på soppa och gogrejer. Dessutom skapelsen här nedan:
 
 
TITTAA! Va fin! Okej, det blev liiite för mycket mördeg, och kaaanske en aningen för rinnig. Men fruktansvärt god kaka. Jag fick receptet från min chef Helena och den är maaaagisk. Ett stycke mazarinkaka (som jag självklart glömde bort skulle ha glasyr över) men det gjorde inte så mycket.
 
Yummie yummie!
 
Fantastiskt fin helg!
 
En ny vecka har tagit sin början och min går som vanligt mycket i teaterns tecken. Jag är numera ungdomsledare för en teatergrupp dessutom, om jag inte har glömt att nämnt det någonstans. Så jag och min kompanjon Annakarin skriver mycket på manuset som ska bli en föreställning i april.
Vad är tid?
När finns tid?
Haha, tid är en lyxvara kära människor. Nä men det finns tid.. bara lite mindre än tidigare och troligtvis ännu mindre i vår då planen är att själv spela med i en föreställning och samtidigt vara regissör för ungdomsgruppen. Tur det är roliga saker som tar tid.
 
Men just nu. Precis just exakt nu. Ser jag framemot att få sova en lååång natt och därefter längta till en helg i Strömsund, umgåsas med familjen och känna lugnet. Det står på önskelistan, allra högst upp.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0