En lördag i augusti

2012-08-13 / 23:30:15

Min lördag började med att jag sov...länge...länge!
Sen tog jag det riktigt lugnt....länge..länge!
Sen for ja ut å sprang (gick åt skogen, så att säga).
 
Det värsta man kan skriva när man berättar något är att skriva "sen...sen sen" men ändå (det blir inte bättre 23:00). Skit samma, vi skulle kunna hoppa fram tills runt 20:00 denna lördag!
 
Min kväll bestod nämligen av en härlig tjejkväll med Sandra och Emma!
Vi köpte massa grejer på Konsum och for hem till mig för att göra tårta!
Emma blev även bartender och blandade till varsin Strawberry Daiquiri, sjukt god drink!
 
Kvällens tema var alltså sommar (säger jag och klär mig i svart ^^)
 
 
Emmas tårtrecept
Marängbottnar
Lemoncurd
Grädde
Jordgubbar
(Allt finns på COOP)
 
Smeta på lemoncurd på en marängbotten, fli på den andra och smeta grädde överallt och garnera med jordgubbar. KLART!
Så sjukt god!!!
 
Strawberry Daiquiri
Vodka (finns ej på Coop ^^)
Strawberry Daiquiri drinkmix (finns på Coop!)
Sockerdricka
Is!
 
Häll i lika mycket vodka som drinkmix och häll på sockerdricka!
Fli dit en massa is och kanske en limeklyfta?
Sjukt god drink och ni får ursäkta att jag är lite sämst på cl, och sådant... men tänk er att ni ska blanda stark saft så brukar det gå bra. ;)
 

Ha en fortsatt härlig kväll!
//Erika

Kommentarer
Postat av: Sofie

Den riktiga daiquiri drinken är mycker godare då blandar man färska jordgubbar is sockerlag rom lime och sprit då snackar vi :)

Svar: Lät sjuuuukt gott! Om jag ändå hade tålamodet! ^^
Erika Olofsson

2012-08-17 @ 21:27:34
URL: http://tjomalinos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0