Juln

2012-12-28 / 23:09:19

Tänk så mysig den blev, därför kommer här en liten bildbomb från min jul.
Dan före dopparedan käkade vi enligt tradition skinkstut och drack julmust och glögg.
 
 
Julafton kantades av massa fina paket och härliga släktingar och vänner.
Det årliga kyrkobesöket gick rätt snabbt och vips så befann vi oss hos Marcus och Malin för att äta massor med julmat.
 
Syskonkort :D
 
Självklart kom tomten! Nova var helt i extas och var riktigt super duper glad som bara en SuperNova kan.
 
Nej, jag vet att jag inte tog världens mest aptitligaste bild, men denna efterrätt var så sjukt god. Jag var därför tvungen att föreviga detta ljuvliga intryck. Brorsan hade nämligen tillagat pepparkaks-Tiramisu med fruktkompott gjord på physalis, mango och ananas. Mums!
 
Julafton avslutades därför med mättade magar och glada miner.
Juldagen var även denna, en mycket trevlig dag.
Släktträff/fika stod enligt tradition på schemat. Mycket trevligt att få träffa alla igen! :D
Jag vill påstå att det ej låg någon form av brist på socker under dessa timmar.
 
Göttans! :D
 
Juldagen avslutades med ett på tok för högt inträde på Folkan, men super fin kvalitetstid med vackra vänner. Tack för kvällen hörre ni! :)

Något som också hålls kärt i Olofssons-huse, är spelet Couronne.
Ett trevligt tidsfördriv där metoden "ingående vinkel lika med utgående vinkel" används flitigt.
 

Bättre sammanfattning av julen än så här blir det nog inte, vill jag påstå.
Tusen tack alla nära och kära som gjorde dagarna superb.
 
God natt
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0