En kassörskas bekännelse

2012-06-28 / 23:14:31

Jag har tänkt på den här rubriken exakt hela dagen men aldrig riktigt kommit på vad jag ska fylla inlägget med.
But here goes [Däh kom nu]:
 
Att sitta i kassan flera timmar i sträck kan vara både trevligt, roligt, förtvivlande, tråkigt etc. etc. En bekännelse gällande detta är att jag (och alla andra som sitter i kassan) ÄLSKAR när streckkoderna är vända mot kunden. Det går som ett rinnande vatten då nämligen.
 
Vi skulle kunna likna detta vid ett kylskåp, tänk er att ni ska typ... steka pannkakor. Tänk hur lätt det vore om alla ingredienser stod längst fram i skåpen/kylskåpet, istället för att man måste flytta på alla saker.
 
Tänk er nu att vi som är kassörskor lagar pannkakor varje dag, i ca 3 timmar i sträck och att vi måste lyfta på grejer för att hitta de rätta ingredienserna (om streckkoderna är kors och tvärs samt varuberg). Satan i gatan vad jag måste komplicera mina liknelser!
Men ni kanske förstår principen?
 
 
Det är najz med rättvända streckkoder --> Guldstjärna till alla er som gör det
 
:D
 
 
 
Det var en bekännelse! Här kommer några till ^^
  • Önskar att jag ägde fler par skor.
  • Försöker sakta men säkert ändra min klädstil.
  • Är lite halvbra på att särskriva :s
  • Älskar té (noo way)
  • Saknar Sundsvall :>
  • Kommer ALDRIG tycka att det är skönt att träna,
    däremot är känslan efteråt najz.
  • Längtar till Dunder
  • Har inte ätit ett granatäpple på ett halvår :o
  • Hatar spindlar men vill inte ta ihjäl dom ändå.
  • Blir ill-tomat-röd i ansiktet när jag anstränger mig mycket
    (tur att man inte blir lila)
  • Är sugen på att dyka med vithajar!
 
Nu räcker det va? :)
Tack och God natt!
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0