Det här med hajar...

2012-05-09 / 23:26:38

Om ni skulle ha vägarna för min lägenhet så finns det två tavlor som ni skulle stöta på.


Jag tror inte det finns nån misstro om jag säger att jag gillar hajar?
Enda sedan jag var liten och hittade en bok med massa häftiga hajar i, så har dom alltid haft en speciell plats i mitt hjärta bredvid gulliga kattungar ;)

Jag minns så väl när jag och min kära vän Isabella hade redovisningar på "roliga timmen" på lågstadiet om just hajar. Mina gamla klasskamrater kommer säkert ihåg detta, dock vet jag inte om de va speciellt roligt? Men vi hade rätt kul iaf. Jag och Isabella fortsatte med vårt hajintresse och lärde oss grymt många hajarter (vågar ni utmana mig så be my guest).
Självklart blev drömyrket hajforskare och jag skulle inte vilja släppa den drömmen riktigt än om jag ska vara ärlig.

Därför blev jag så otroligt glad och överraskad när jag hittade en Facebook-annons där "Work and Travel Company" annonserade om ett vithajsprojekt i Sydafrika.
Under 2-4 veckor kan man alltså bli volontärarbetare med vithajar, dyka med dessa magnifika djur samt hjälpa turister etc. Jag kan inte låta bli att lé när jag tänker på det, vilket äventyr liksom!

På den här videon kan ni själva se lite av vad det går ut på

Antingen sitter ni och tycker att jag är helt galen som skulle vilja dyka ner till dessa havsmonster. Eller så tycker ni att jag är grymt klok som vill uppfylla en dröm att dyka ner till havets härskare.
Inget är rätt eller fel ;)

Nu är det ju inte alls säkert att det här kommer hända, men jag är i alla fall väldigt sugen på att åka... Men vi får väl se vad framtiden har i kikaren åt mig.
Ha det bäst så länge!
//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0