Söndag = Ångest?

2012-09-16 / 20:59:45

Måste alltid söndagarna vara värst?
Egentligen är det ju fortfarande helg, varför gruva sig?
Varför ta "problemen" (som egentligen inte är ett problem) innan dom kommer?
Ändå gör vi det.
 
Söndagsångesten.
 
Tänk så många som gruvar sig precis nu.
Själv har jag självklart haft den ångesten också. Men den lättar lite när man pluggar.
Just nu har jag t.ex ledigt fram till onsdag då mina nästa föreläsningar är. Grejen är dock att jag måste läsa sjukt mycket engelsklitteratur tills dess..,
 
Det låter tjatigt, och en del av er kanske tänker  "Åh dom där studenterna ska bara läsa och är lediga hela tiden", men då kan ni lägga ihop alla era "söndagsångestar" och få det till en tentaångestdag. Det är betydligt jobbigare att få känslan av att "inte ha läst på tillräckligt" än att känna känslan "Nääee jag måste gå upp imorgon och jobba".
 
Men något som vi båda har gemensamt är dock känslan att precis ha skrivit en tenta och känslan av att gå på helg. SJUKT SKÖNT!  En känsla av att alla måsten plötsligt lyfts från ens axlar för en stund.
 
Så min morgondag är fylld med plugg samt ett möte med Dragonsgänget! Ska bli riktigt kul att träffa alla igen :D
Tack å God natt!
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0