How Animals Eat Their Food

2013-04-10 / 20:27:51

Följande klipp är helt fantastiskt. Jag beundrar helt klart kreativiteten och uppfinningsrikedomen dessa personer har. :')

 

 
"Vem skrev Margaret Thatchers tal? Vem skrev Martin Luther Kings tal? Vem skrev Olof Palmes tal?"
Så började jag mitt tal idag.

Klockan 08:15 idag fick vi ett mail med en uppgift att skriva ett informellt tal som skulle ha inspiration från en lärobok. Det var svårt och spänningshuvudvärken blev ett faktum. Men när jag väl stod framför klassen och fick framföra mina 2:45 minuter så kändes det ändå bra och roligt.
Retorik kursen är jätte lärorik & utmanande och alla mina klassisar är verkligen super duktiga och det är riktigt kul att få lyssna på så många roliga tal och talare.
 
Talet idag kändes ganska bra, men det finns fortfarande saker att tänka på och bli bättre på (vilket gör det ännu mer intressant med retorik).
Mitt 60 sekunders tal i tisdags kändes dock bättre.
Det är alltid kul när man kan ett tal utantill, vilket jag kunde då.
Självklart pratade jag då om coop, min ekonomiska medvetenhet och positivet.
 
 
Men nu är "ruter-huvudet" helt slut, för idag.
Ska därför ägna mig åt att se x-antal avsnitt av Merlin och anstränga mig så lite som möjligt. Känns som en fin plan i alla fall.

Ha en fin kväll!
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0