Glad och nöjd

2013-06-13 / 20:39:12

Det finns en tidpunkt på dygnet där jag är som fridfullast och nöjdast.
 
Den är inte 05:00, men den här dagen på IKEA som började 05:00 (jag gick upp ultratidigt 02:50) och slutade 15:00 har gått över förväntan bra ändå!

Om någon av er har tvingats kliva upp mitt i natten någon gång, så vet ni hur det känns. Man kan vara lite seg, ögonlocken går knappt att öppna etc. Men för mig (i alla fall denna gång) gick det ändå bra, trotts 5 timmars sömn.

Logistik och kassa stod på schemat. Lite krångligt med alla dosor och liknande, men logistiken gick väl ändå helt okej tycker jag. Kassa, där kände jag mig lite som hemma även om Coops system och IKEAs inte är likadana. Men att möta kund och vara trevlig, skämta lite o.s.v är riktigt kul och det är ju då jag trivs som bäst, om jag får kunden på bra humör vill säga.

"Det så roligt att se ungdomar lé och vara glada" sa en av mina kunder och i nästa sekund gav hon mig en komplimang för mitt leende. Det var så otroligt FINT av henne och peppande för mig. En annan må bli bättre på att ge spontana komplimanger, det blir så himla peppande och roligt för både den som ger och får. :D
 
Men tidpunkten på dygnet där jag är som fridfullast och nöjdast är den här:


 På kvällskvisten, med en tékopp i handen och ett fridfullt sinne. Allt är planerat och det finns inget att tänka på förutom något lamt tv-program. Himlarns fint.
 
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0