Örebro - 2 av 2 äventyr

2013-06-27 / 23:42:00

Så nu kommer fortsättningen på förra veckans äventyr, jag begav mig till Stockholm för att joina systrarna Hallangen med vänner för att fira midsommar.
 
Efter ett stopp hos Michelle i Sthlm så drog vi oss iväg mot Örebro.
Tänk er en varm sommarkväll, sittandes ute i en solstol med tonerna av någon medryckande svensk sommar-feelgood-musik i bakgrunden. Mysigt minst sagt :)
 

På självaste midsommar hämtade vi Alma på tågstationen innan festligheterna började ta fart.

Michelle, Nicole, Micke, Kevin, Sebbe, Micke och Alma = En härlig skara! :)
Hungriga var vi minsann aldrig under dessa dagar, vill jag bestämt understryka. Hur god mat som helst tillagades och jag provade t.o.m SILL (hör och häpna) och tyckte faktiskt att det inte var så tokigt(!!).
 
Nicole och Kevins hund Pepsi var också med :)
 
Efter maten körde vi femkamp som Kevin stod som anordnare för. Super kul! Första grenen var pilbåge.
 
Andra grenen var kasta stövel.
 
Tredje grenen var att slå ned en spik på mindre än 10 eller 20 slag.
 
Fjärde grenen var irlänsk julafton (eller som Mich sa: norsk fylla). ^^

Slutligen kom femte grenen som var skytte.
 
Trotts MVG i träslöjd, stövelkastexperter i familjen, Robin Hood-fan, ett relativt bra balanssinne samt priser i skytte. Så blev min insats i denna femkamp minimal (med andra ord: he gick int så bra), men roligt var det. Tyvärr vann killarna med några fler poäng än tjejerna (på tur).
 
Vi spelade även kubb och hade en riktigt härlig kväll (några av bilderna är tagna av Michelle).

 
Några modiga vågade doppa sig mitt i natten.
Efter detta satt vi inne och sjöng till Disney låtar tills det var dags att sova.
Dagen efter tog vi tjejer oss en promenad till en badplats, trotts mulet väder var det varmt i vattnet.
 
 
Pepsi blev otroligt nyfiken på en fågel som simmade förbi.
Någon som kan identifiera denna fågelart? Daddyo?

 
Men det var inte det enda djuren vi såg!
En ORM (ja detta är helt klart ett caps lock-moment), en snok(?) vad jag har förstått kan tydligen simma i vattnet! Sjukt läskigt, men ändå lite coolt... eller hur?
 
Den här dagen kan vi kalla för mygg-o-knott-dagen, då de ansåg att detta var en excellent dag att äta upp oss människor. Men innan det hände hann vi spela både kubb och äta riktigt goda hamburgare som Kevin gjort.
 
Vi spelade även ett roligt spel (som jag självklart glömt namnet på), ett strategiskt sådant. Förutom det gjorde vi även en favorit i repris och körde musikquiz och sjöng till Disney låtar.
 
Men så grydde dagen och det var dags att bege sig hem efter en trevlig helg.
Tack till er som gjorde denna helg himlarns fin.
 
Efter några timmars tågresa befann jag mig i Svallet igen och det såg ut så här:
 
Mmmh, man blev tvungen att stanna och njuta några sekunder innan jag steg in genom dörren och slängde mig i sängen.
 
Vilket är precis vad jag tänkte göra i detta nu med.
Ha en fortsatt fin kväll hörrni!
//Erika
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0