Hej hopp Måndag!

2013-03-18 / 17:56:43

Är det bara jag som HATAR att diska?
Nä..precis!
Därför tänker jag här med ge ut receptet på tacogryta. Super gott, lätt och endast EN kastrull, EN kniv, EN skärbräda och EN stekspade att diska, ungefär.
 
500 gr köttfärs
500 gr krossade tomater
En gurka
En paprika
Två burkar majs (ingen älskar majs så mycket som jag)
En tacokryddmix
 
Sen äre bara att bryna köttfärsen, fli på kryddan å tomaterna. När allt kokat en stund så lägg ner grönsakerna (eller kaninmaten som min farfars far sa) och låt det värmas ett tag... KLART.
 
Varför kan inte alla maträtter vara så enkla?
Eller är det jag som är lat? Det skulle kunna vara så också ;)
 


Här sitter jag och lyssnar på Nordman, dricker kallt té och skriver om köttskatt.
Å alldeles för många chokladbollar har jag ätit dessutom och lagt för mycket tid på att se "c/o segemyhr" på Youtube.
 
Men positiva peppord (finns det ens negativa peppord?) tas gärna emot. Den här hemtentan skriver ju tyvärr inte sig själv.

Någon som däremot inte har en bra dag, det är den här tanten som ringde in till P4.
 


Ja.. alla kan ju ha en dålig dag.. skulle man kunna säga.. haha ^^
 
Ha en fin måndag!
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0