Svall-Ström-Svall-Sthlm-Svall

2013-10-07 / 23:07:52

Tjo!
Har under två veckor besökt städerna med stort S.
Började med att fira min, brorsan och Novas födelsedag i Strömsund.
Känslan av att få komma hem går att jämföra med känslan av att dricka en kopp té efter en lång dag. Man bah slappnar av.
 
 
Ström bjöd på trevligt sällskap, god mat, massa tårta och lite likör.
 
Slår här med vad om 2000 spänn på att jag kommer bli en likör-tant när jag blir gammal. Jorå.. jag kommer sitta där med mina pussel, dricka den dära kaffelikören, tappa bort glasögonen och leva livet i nån lägenhet med tapeter jag inte valt och familjefoton på väggen. En ganska nöjd rock-tant helt enkelt.
 
 
 
Mer då? Jo tro det eller ej. Men jag har ju faktiskt ett "traumatiskt" minne från min barndom.
Familjen var i Grebbestad, jag köpte en håv, en håv med BLÅTT skaft.
Denna håv kunde inte tas med hem, p.g.a "får inte plats". Sedan dess har min käre far alltid fått höra den här historien om den "lämnade håven" (självklart med glimten i ögat och med retsam ton).
 
Men tro på katten om jag inte fick tillbaka min håv på min 22 årsdag!
 
Happy happy!
Självklart var faderskapet tvungen att kläcka ur sig "Hur ska du ta med den till Sundsvall nu då?"
Hur som helst... det var en fin fin present minsann ^^
 
Efter en super härlig helg for jag hem till Svallet, jobbade en vecka och for till Stockholm med brorsan och Malin, för att fira mellanbrodern på 30 årsdagen.
Gav självklart en otråkig present.
 
Shoppade å käkade i storstaan.
 
Pimplade därefter lite vin med härliga människor.
 
En riktigt rolig kväll!
Sen bar det iväg till Svallet igen.
 
Super duper tack för några riktigt härliga helger alla ni som va med!
 
 
Nu blire fortsatt fullt ös på Kåren!
Ha en fortsatt fin kväll!

//Erika
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kommer med 100% säkerhet joina dig i likör-tant-livet!! :D

Svar: Wiiie!! Glad ja blir! Då kan vi sitta där å titta på fåglarna, dricka likör och tala om världen var bättre förr ^^ :D haha
Erika Olofsson

Postat av: Sanna

Det var riktigt kul att träffa er alla tre! Bästa kussarna ever! Sen visade vi ju tydligt på bilden att vi är väldigt normala också, ha ha.
Kram!

Svar: Ja!! De va super kul! Haha men det är så mycket roligare att vara lite tokig, vi må ju va släkt :D Kramis!
Erika Olofsson

2013-10-10 @ 13:35:45
Postat av: Sanna

Ha ha, kul att två Sannor kommenterade typ samtidigt :)Men visst - jag hakar på likör-drickandet! Jag är ju dessutom redan tant :D

Svar: Haha ja där va ni samspelta ^^ Wiho! Tant tror jag dock inte du är men awesome att fler hakar på likör-tant-livet :D haha
Erika Olofsson

2013-10-10 @ 13:37:45
Postat av: Ellis

Haha du måste komma hit och fiska krabbor med din håv:))

Svar: JA! Haha tillbaka till brottsplatsen ;) Vore fantastiskt!
Erika Olofsson

2013-10-11 @ 20:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0