En hetsig dans runt lördagen

2014-04-09 / 00:20:54

Phu!
Vilken lördag det blev. For och rann tusen ärenden på Birsta som blixten för att hinna hem innan uppvisningen. Hittade bland annat en grön kjol (har inte ägt en kjol sedan 2007), en ring och denna kanontavla:

 
Det här är så mycket min humor att jag smäller av. Hade köpt den direkt om det inte var för priset samt typsnittet som inte föll mig i smaken. Måste använda texten till något dock. Hmm..
 
Hur som haver. Dansuppvisning var nästa steg i min stress-Lördag.
Cyklade ner som katten till stan. Kastade mig in i studion där ett 60 tal andra tjejer värmde upp, sminkade sig och övade.
Där blev det klart att jag och Frida skulle köra vår rutin ensamma. Det gjorde inte oss något, då vi har tränat mycket tillsamans hela terminen.
Åh sataaaaan va bra det blev!!
19:00 släpptes folket in i studion (ca 70 pers), varmt blev det som tusan. Var riktigt rädd att jag inte skulle få grepp om polen, som tur var fick ja låna lite grepp (ej kalk, men sträv olja typ) av en annan brud. Super snällt!
 
Efter att några grupper kört sina rutiner (finns just nu enda upp till nivå 6/7) så var det vår tur.
Vår rutin börjar alltid med att vi står rygg mot rygg på tå, och för armarna i vågor ovanför vårt huvud. Så även denna gång. "Lay all your love on me" hördes ur högtalarna och Frida och jag började gå mot våra stänger, gjorde en piruett och tog tag i den. Därefter kör vi igenom hela rutinen på ca 5 minuter.
 
Var så GLAD efteråt att allt gick bra och till och med bättre än förväntat!
 
Efter denna lyckade uppvisning cyklade jag hem igen, som en tok.
För att sedan åka iväg på en härlig inflyttningsfest hos Amanda.
Super duper trevligt. Fick även chansen att hälsa på Salo, goskattN!
 
 
 
 
Mmh! Så har även en ny vecka börjat och nu ser jag framemot helgen som kommer, då en reunion står på schemat!
Kommer bli kanon det med!
 
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0