FREDAG

2014-12-05 / 20:14:29

Hej hopp!
Nu var det längesedan jag skrev igen. Tokigt men sant.
Tänkte ju slänga in ett super duper frukosttips! Tadah:
 
 
Fjällfil med blåbär, banan, mandarin och Pauluns granola. Himla gott! Ett bra tips är att käka i platsglas för att spara på disk ;) haha nä men vem gillar att diska egentligen?
 
Här kommer även ett super duper inte-så-gott tips:
 
 
Fiskekaker! Fiskbullar fast utan sås typ? Inte så gott.. men de gick ner. ^^
 

Men hörrni! Juletid har ju börjat. Trevligt. Jädrans osis att jag sov bort en större del av min advent, men hann gå ner till stan och kika på allt fint. Utsmyckningen av Sundsvall är verkligen något speciellt, väldigt vackert. Man kan ju bara spekulera i vad elräkningen blir.
 
Det här med jul är ju en väldigt fin tradition tycker jag. Älskar verkligen julen, gemenskap, familj, pynt, Zeunerts julmust, Mobergs glögg, Lars Vegas Trio, en tripp till kyrkan, mandarinerna och stuten på julbordet.
Mmh.. det mesta med jul är fint och härligt.
I år hoppas jag dock att familjen Olofsson skippar det här med magsjuka, känns som en väldigt onödig tradition liksom. Men allt annat får hemskt gärna finnas kvar som det alltid varit.
 
Men jag måste nog ändå hålla med mina päron, tiden innan jul är ändå den bästa.
 
Mmh.. så här sitter jag nu efter en arbetsvecka med en glögg i handen, flingorna singlar ner från himlen utanför. Mimikry river av en gammal dänga i högtalarna och soffan kallar. Himla fint.
 
 Morgondagen kommer spenderas på Birsta. I juletid. På en lördag. He.He.He.He.......
 
 
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0