Let's dance

2014-01-26 / 13:38:00

Vilken helg! En av mina bästa måste jag påstå.
Fredagen förgylldes av Linnéa och Johan som råkade befinna sig i Svallet.
 
 
Gamm-bild, men med samma personer ;)
Vi tog oss några drinkar på Perfect Pint och hade en riktigt fin fredagskväll.
Spontanitet med härliga vänner kan göra så otroligt mycket!
 
Lördagen blev även den, hur bra som helst!
En timme spenderades på Pole Point Studio. Redan i december anmälde jag mig till den här prova-på-gången, tänkte att det vore en kul grej. Mina förväntningar var absolut inte höga, tänkte att jag nog skulle ha för lite armstyrka..
 
Men det var så sjukt roligt!
Vi började med lite uppvärmning och vår instruktör berättade hur hon kände inför Pole Dance och alla dessa speglar som finns i salen. Ingen press alls och en härlig stämning samt självklart lite nervositet.
Timmen fortsatte med att vi fick lära oss en hel rutin med olika moment. Min största förvåning var att det var otroligt mycket teknik. Tänk er ett aerobicspass där koordination och teknik är en stor del, men självklart behövs lite styrka med.
 
Vi fick lära oss två spinnar och mycket mer. Sjukt roligt!
Ni vet, känslan av att man klarar saker men behöver mer träning? Ungefär den.
Jag tror dessutom att Pole Dance ger mer självförtroende och styrka i sig själv, en riktigt rolig träningsform både mentalt och i hälsosynpunkt.
 
 
 
Tror det blir svårt att toppa min söndag efter sån här bra helg,
men jag ska göra mitt bästa iaf ;)
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0